SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Jak różnią się widzowie Netfliksa i Playera?

Najpopularniejsze serwisy streamingowe różnią się od siebie cechami społeczno-demograficznymi widzów, które decydują się na ich oglądanie. Dane Nielsen Media pokazują, kto najchętniej wybiera Netfliksa, Playera, a kto CDA?

Na prezentacji Nielsena podczas Forum IAB przedstawiono dane o widowni Netfliksa, Playera i CDA. Bazowały one na wskaźniku Affinity. Jego wartość powyżej 100 oznacza, że wybrana grupa celowa chętniej niż grupa odniesienia konsumuje dane medium. Oznacza to nadreprezentatywność konkretnej grupy np. kobiet wśród grupy odniesienia, którą mogą być np. wszyscy odbiorcy danego medium.

Patrząc na podział według płci widać, że największą nadreprezentację kobiet względem wszystkich osób w wieku 4+ oglądających treści wideo ma należący do Grupy TVN Player. Kobiety też dominują też w strukturze widowni Netfliksa. Odwrotnie jest w przypadku polskiego serwisu CDA, w którego przypadku występuje nadreprezentacja mężczyzn.

Netflix i Player dla dorosłych, CDA mocno wśród nastolatków

Pod względem wieku na Netfliksie najbardziej nadreprezentowaną grupą są osoby w wieku od 35 do 44 lat, a w Playerze widzowie mający od 25 do 34 lat. Zupełnie inaczej wypada CDA, gdzie zdecydowanie najmocniej nadreprezentowani są nastolatki i młodzi dorośli. Może to wynikać z charakteru serwisu, który częściowo dostępny jest za darmo. Affinity w tym przypadku wynosi aż 241.

Serwisy streamingowe są popularniejsze w miastach niż na wsi, co może wynikać z dostępności szybkiego internetu czy silniej zakorzeniownch zwyczajów dot. korzystania z mediów.

Platformę Netflix wybierają najchętniej osoby z miast powyżej 200 tys. mieszkańców, podobnie jest w przypadku Playera, ale tam wskaźnik Affinity jest jeszcze wyższy niż u amerykańskiego konkurenta. CDA największą popularnością cieszy się wśród osób z miast między 100 a 200 tys. mieszkańców. Playera i Netfliksa najchętniej wybierają też widzowie z wykształceniem wyższym.

Patrząc na liczbę osób w gospodarstwie domowym, w przypadku Netfliksa najbardziej nadreprezentowane są gospodarstwa, w których mieszkają cztery osoby. W przypadku Playera są to domostwa zamieszkiwane przez dwie osoby, a przypadku CDA gospodarstwa aż pięcioosobowe.

W 2020 r. firma Nielsen Audience Measurement rozpoczęła testowy pomiar oglądalności wideo w sieci, oficjalnie dane spółka udostępnia klientom od początku tego roku. Część gospodarstw domowych - będących w panelu Nielsena służącym do monitoringu tradycyjnej telewizji - została wyposażona w dodatkowy miernik - tzw. streaming meter. Urządzenie umożliwia pomiar konsumpcji treści video na urządzeniach cyfrowych takich jak: tablet, telefon, laptop, komputer PC. Aktualnie panel składa się z 1450 gospodarstw, a do końca 2022 roku ma być ich około 2000.

Dołącz do dyskusji: Jak różnią się widzowie Netfliksa i Playera?

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tomek
Player to to cos z produkcjami tvnowskimi? Nawet za darmo nie chce.
odpowiedź