Netflix planuje podnieść ceny
Według analityków UBS Securities, Netflix podniesie ceny swoich planów dla subskrybentów w 2024 r. – co powinno przyspieszyć wzrost jego przychodów i zysków – w miarę dalszego zmniejszania się oglądalności klasycznej telewizji.
„Spodziewamy się podwyżek stawek w tym roku” – napisali analitycy UBS pod kierunkiem Johna Hodulika w notatce badawczej z 27 lutego. To, w połączeniu ze wzrostem przychodów z reklam i znacznym wzrostem liczby abonentów, powinno zwiększyć całkowity wzrost przychodów firmy w 2024 r. do 15 proc., według szacunków analityków, w porównaniu z 7 proc. wzrostem w 2023 r.
W październiku ubiegłego roku Netflix podniósł cenę planu podstawowego z 9,99 dolarów do 11,99 dolarów miesięcznie w USA, a także podniósł ceny tego poziomu w Wielkiej Brytanii i Francji. Netflix nie ogłosił konkretnych planów podwyżki cen subskrypcji w 2024 r., ale dyrektorzy twierdzą, że możliwe są podwyżki.
W rozmowie dotyczącej wyników spółki za czwarty kwartał 2023 r., jeden z szefów Netfliksa, Greg Peters zauważył, że w zeszłym roku platforma „w dużej mierze wstrzymała się z podwyżkami cen”. Peters kontynuował: „Będziemy nadal monitorować inne kraje i próbować ocenić… kiedy dostarczymy wystarczającą dodatkową wartość rozrywkową”, aby „poprosić [klientów], aby zapłacili nieco więcej, aby utrzymać to pozytywne koło zamachowe, abyśmy mogli zainwestować w więcej świetnych filmów, seriali i gier”.
Netflix jest „głównym beneficjentem zmian strukturalnych w mediach” – napisali analitycy w swoim raporcie. Tradycyjne firmy medialne, w miarę spadku ich działalności w zakresie telewizji linearnej, skupiły się na rentowności transmisji strumieniowej. Jak napisał zespół UBS: „Nowy podręcznik obejmuje 1) podwyżki cen, 2) konsolidację platformy, 3) opiekę nad bibliotekami (wraz z towarzyszącymi odpisami wartości aktywów), 4) cięcia w wydatkach na treści (po uwzględnieniu spadków związanych ze strajkami w 2023 r.) oraz 5) ponowne skupienie się na licencjonowaniu treści”.
Netflix ma globalnie 247 mln subskrybentów
Netflix nie podaje, ilu użytkowników ma w Polsce. Z danych Mediapanel wynika, że w listopadzie br. platforma, jako serwis www i aplikacja mobilna (na smartfonach i tabletach, Mediapanel nie obejmuje korzystania ze smart tv), przyciągnęła 10,33 mln użytkowników (co dało 34,78 proc. zasięgu), każdego średnio na 5 godzin, 3 minuty i 26 sekund.
W trzecim kwartale 2023 roku globalnie liczba subskrybentów Netfliksa zwiększyła się o 8,76 mln do 247,15 mln, a przychody wzrosły rok do roku o 8 proc. do 8,5 mld dolarów.
Dołącz do dyskusji: Netflix planuje podnieść ceny