Netflix traci najmniej subskrybentów, a Apple TV+ najwięcej
Spośród najpopularniejszych platform streamingowych najniższym odsetkiem klientów rezygnujących z subskrypcji może pochwalić się Netflix.
Z badania Antenna i MoffettNathanson Research wynika, że Netflix zdecydowanie lepiej od konkurencji radzi sobie w kwestii utrzymania bazy klientów.
Miesięczny wskaźnik rezygnacji klientów („churn”), czyli odsetek subskrybentów rezygnujących z usługi, w ostatnim kwartale 2020 roku w przypadku Netfliksa wyniósł w USA tylko 2,5 proc.
Pod tym względem Netflix zdecydowanie wyprzedza konkurencyjne serwisy streamingowe. Kolejne w rankingu platformy to: Disney+ (4,3 proc.), Hulu (5,2 proc.), CBS All Access, obecnie Paramount+ (5,9 proc.), HBO Max (6,7 proc.), Starz (8,4 proc.), Showtime (8,8 proc.) oraz Peacock (9,5 proc.).
Na szarym końcu zestawienia znalazła się usługa Apple TV+, ze wskaźnikiem „churn” wynoszącym aż 15,6 proc. W opracowaniu zabrakło danych dotyczących Amazon Prime Video.
W czwartym kwartale ub.r. Netflix zanotował wzrost liczby subskrybentów o 8,5 mln do 203,66 mln, wpływy firmy w całym ub.r. zwiększyły się z 20,15 do 25 mld dolarów, a zysk netto - z 1,87 do 2,76 mld dolarów.
Dołącz do dyskusji: Netflix traci najmniej subskrybentów, a Apple TV+ najwięcej