Netflix za dwa lata będzie dostępny na całym świecie
Wejście na nowe lokalne rynki, zwielokrotnienie przychodów, 3 mld dol. przeznaczonych w 2015 r. na własne produkcje i 600 mln na marketing - takie są plany Netfliksa na najbliższą przyszłość. - Możemy być obecni nawet w 200 krajach - zapowiada Reed Hastings, CEO Netfliksa.
O planach dotyczących dalszego rozwoju firmy Hastings napisał w komunikacie, który towarzyszy raportowi finansowemu firmy za czwarty kwartał 2014 r.
W założeniach w I kwartale br. Netflix ma uruchomić swoje usługi w Australii i Nowej Zelandii. W dalszej kolejności ma się pojawić w kolejnych krajach, jednak tutaj Hastings nie zdradził bliższych szczegółów. Szef Netfliksa przyznał, że pojawiły się trudności związane z wejściem na rynek chiński z powodu restrykcyjnych przepisów tamtejszego regulatora. Hastings wyraził jednak nadzieję, że przeszkody te uda się pokonać. Na celowniku firmy jest także Japonia i Korea Płd.
- W ciągu ostatnich kilku lat nasza strategia zakładała tak szybką międzynarodową ekspansję, jaka tylko była możliwa przy jednoczesnym zachowaniu rentowności firmy - podkreślił Hastings. - Postęp okazał się tak dynamiczny, że naszym zdaniem za dwa lata zdołamy osiągnąć wszystkie cele związane z obecnością na nowych rynkach - zapowiedział CEO Netfliksa.
Z danych podanych w sprawozdaniu finansowym wynika, że w IV kwartał 2014 r. na międzynarodowych rynkach przybyło ponad 2,4 mln subskrybentów Netfliksa, obecnie jest ich z górą 18 mln w 50 różnych krajach poza USA. W Stanach Zjednoczonych na koniec 2014 r. Netflix miał ponad 39 mln użytkowników, podczas gdy rok wcześniej było ich 33,4 mln. W sumie na całym świecie z oferty Netfliksa korzysta dzisiaj 57,3 mln subskrybentów.
W IV kwartał 2014 r. przychody firmy wyniosły 1,3 mld dol. To więcej niż w takim samym okresie poprzedniego roku, w którym przychody zamknęły się kwotą 962 mln. W całym 2014 r. Netflix zanotował 5,5 mld dol. przychodu pochodzącego zarówno z usług streamingowych, jak i sprzedaży DVD.
- Sporo nauczyliśmy się już o tym, jakie są potrzeby naszych odbiorców i jakie zabiegi zastosować, aby tym potrzebom sprostać - zapewnił Hastings. - Biorąc pod uwagę dynamiczny rozwój internetu, który obecnie wszyscy obserwujemy myślę, że nasza obecność w 200 krajach w nadchodzących latach jest coraz bardziej prawdopodobna. Za 20 lat będzie globalnie dostępnych przynajmniej kilka serwisów poświęconych rozrywce i wierzę, że Netflix stanie się wśród nich jednym z najlepszych - podsumował. Dodał też, że firma będzie dążyć do osiągnięcia 90 mln użytkowników w USA, a za 10 lat Netflix będzie obecny w każdym amerykańskim domu.
Przy okazji ujawnienia przyszłych planów rozwoju Netflix podał też projekt niektórych wydatków firmy zaplanowanych na 2015 r. W ciągu nadchodzących miesięcy serwis przeznaczy 3 mld dol. na swoje autorskie treści, 600 mln dol. na marketing, a 500 mln na technologie. W 2015 r. ma zostać wyprodukowanych 320 godz. oryginalnych programów i filmów Netfliksa, trzykrotnie więcej niż w 2014 r.
Dołącz do dyskusji: Netflix za dwa lata będzie dostępny na całym świecie