Netflix zdecydowanym liderem rynku VOD w Polsce. Player przed CDA Premium, HBO GO przed Iplą
W październiku br. przeglądarkowego Netflixa odwiedziło 5,4 mln polskich internautów. Player miał więcej użytkowników niż CDA Premium i TVP VOD, a HBO GO więcej niż vod.pl i Ipla.tv.
Według nowego badania Mediapanel w październiku br. przeglądarkową wersję Netflixa odwiedziło 5,36 mln polskich internautów, co dało 16,1 proc. zasięgu. Nie jest to rekordowy wynik platformy, wiosną br. w czasie lockdownu wywołanego epidemią platforma miała w naszym kraju więcej użytkowników - według poprzedniego badania Gemius/PBI w kwietniu było ich 5,68 mln.
Netflix nie podaje, ilu ma płacących użytkowników w naszym kraju, według szacunków firmy Comapritech na koniec marca było ich 880 tys. Globalnie w trzecim kwartale br. liczba subskrybentów Netflixa zwiększyła się tylko o 2,2 mln do 201,15 mln. Przychody platformy rok do roku wzrosły 5,24 z 6,43 mld dolarów, a zysk netto - z 1,28 do 2,22 mld dolarów.
Player przed CDA Premium i TVP VOD
Przeglądarkowa odsłona Player.pl (Grupa TVN Discovery) miała w zeszłym miesiącu 4,16 mln użytkowników i 12,5 proc. zasięgu. Na platformie duża część treści jest dostępna za darmo, a z jej płatnych pakietów w sierpniu br. korzystało 375 tys. internautów.
Player miał w zeszłym miesiącu dużo więcej użytkowników niż serwisy VoD innych czołowych nadawców telewizyjnych. TVP VOD odwiedziło 2,89 mln internautów (co dało 8,69 proc. zasięgu), a należący do Cyfrowego Polsatu Ipla.tv - 2,02 mln internautów (6,07 proc.).
Sekcja VoD na WP.pl zanotowała 3,44 mln użytkowników, a CDA Premium - 3,14 mln. Wydawca tego drugiego serwisu jest notowany na giełdzie, w trzecim kwartale br. osiągnął wzrost przychodów o 29 proc. do 14,59 mln zł oraz zysku netto o 19 proc. do 3,38 proc. Na koniec września CDA Premium miało 285 tys. subskrybentów, reszta odwiedzających przeglądała tylko ofertę witryny lub korzystała z darmowego okresu próbnego.
HBO GO dwa razy popularniejsze niż Canaplus.com
Serwis HBOGO.pl, od kilku lat dostępny dla wszystkich internautów, a nie jedynie klientów pakietów telewizyjnych z HBO, w październiku odwiedziło 2,27 mln użytkowników, zapewniając 6,85 proc. zasięgu.
vod.pl (należący do Ringier Axel Springer Polska) miał 2,13 mln odwiedzających, a uruchomiony w maju br. Canalplus.com - 1,06 mln. W tym drugim serwisie oprócz filmów i seriali dostępny jest streaming 76 kanałów telewizyjnych.
Zestawienie zamyka Primevideo.com (należący do Amazona) z 747,8 tys. polskich użytkowników.
Brak możliwości porównania, mniej danych
Październik był pierwszym miesiącem realizacji Mediapanelu, a porównywanie jego wyników z danymi z badania Gemius/PBI - jak informuje Wirtualnemedia firma je przeprowadzająca - przed miesiąca czy roku jest mało miarodajne.
Z nowego badania nie są już przekazywane mediom statystyki dotyczące liczby odsłon i średniego czasu korzystania.
Dołącz do dyskusji: Netflix zdecydowanym liderem rynku VOD w Polsce. Player przed CDA Premium, HBO GO przed Iplą
No dokładnie. Dodatkowo chyba wszystkie te serwisy mają swoje aplikacje z wyjątkiem jednego...