"Nie wierz w bajki. Nie pij w ciąży!" - apeluje w kampanii Kompania Piwowarska
W związku ze Światowym Dniem Świadomości FAS (Alkoholowy Zespół Płodowy), który ma przypominać przyszłym matkom o skutkach picia alkoholu w ciąży ruszyła 3. edycja kampanii społecznej pod nazwą FASOFF. Powstała we współpracy Fundacji „Dom w Łodzi” i Kompanii Piwowarskiej.
FAS (ang. fetal alcohol syndrome) to charakterystyczny wzorzec psychicznych i fizycznych wad wrodzonych występujących u dzieci matek pijących alkohol w czasie ciąży. Zaburzenia te mogą się ujawnić nawet po latach od narodzin dziecka.
- Płodowy zespół alkoholowy to dla dziecka dramat. To bilet do świata traum, niepowodzeń, frustracji i społecznego odtrącenia. Otaczamy opieką dzieci z FAS i wiemy, że mimo naszych największych starań, mimo wysiłków specjalistów, wsparcia terapeutów i leków – nigdy nie uda się zniwelować spustoszeń, jakie w życiu płodowym wywołał alkohol. Dlatego musimy robić wszystko co w naszej mocy, by raz na zawsze obalić wszystkie mity dotyczące picia alkoholu w ciąży. A przekaz musi dotrzeć nie tylko do przyszłych mam, ale także do ich otoczenia - mówi Jolanta Bobińska, założycielka i prezes domu dziecka dla dzieci chorych Fundacji „Dom w Łodzi”.
Właśnie ruszyła trzecia edycja społecznej kampanii FASOFF. Aby uzyskać jak największy zasięg komunikatów kampanii organizatorzy, z pomocą influencerów, ponownie zaangażowali w nią społeczność internetową.
Rolą ambasadorów jest zamieszczenie na swoim profilu w mediach społecznościowych zdjęcia z odwróconym kieliszkiem i oznaczeniem #FASOFF! Na potrzeby tegorocznej kampanii wyprodukowano kilka spotów, w konwencji mrocznych bajek, obalających mity na temat picia alkoholu w ciąży.
Po raz kolejny partnerem kampanii FASOFF jest Kompania Piwowarska.
Z badań PARPA (Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych) wynika, że aż 30 proc. kobiet przyznaje się do picia alkoholu w ciąży.
Kampania „Nie wierz w bajki, bądź FASOFF” przestrzega przed spożywaniem alkoholu w ciąży, nawet w niewielkich ilościach.
Za pomysłem i realizacją kampanii po raz trzeci stoi agencja MOSQI.TO
Dołącz do dyskusji: "Nie wierz w bajki. Nie pij w ciąży!" - apeluje w kampanii Kompania Piwowarska