Nielsen: globalne wydatki na reklamę o prawie 3 proc. w górę
Między lipcem a wrześniem ubiegłego roku globalne wydatki nareklamę w czterech najważniejszych mediach (prasa codzienna,czasopisma, telewizja, radio) zwiększyły się o 2,9 procenta wporównaniu z analogicznym okresem roku 2007.
Biorąc pod uwagę poszczególne światowe rynki, najwyższy wzrostwydatków na reklamę - o 7,8 procenta - odnotowano w regionie Azji iPacyfiku. W Ameryce Północnej wydatki zwiększyły się o 3,1procenta, natomiast w Europie odnotowano spadek o 5,9 procenta -wynika z danych firmy badawczej Nielsen.
Najlepiej w regionie Azji i Pacyfiku wyglądała sytuacja wChinach (wzrost o 16,9 procenta), Indonezji (o 16,7 procenta) iHong Kongu (o 13 procent). Kraje te były również światowymiliderami jeśli chodzi o poziom wzrostu.
Pomimo że w sześciu z dziesięciu europejskich krajówuwzględnionych w raporcie Nielsena nakłady na reklamę były większeniż rok wcześniej, cały region zanotował wyraźny spadek. Stało siętak głównie przez sytuację w Hiszpanii i Turcji, gdzie wydatki byłymniejsze odpowiednio o 22,3 i 37,3 procenta.
Najwięcej pieniędzy na reklamę w omawianym okresie wydała firmaProcter & Gamble, a w pierwszej dwudziestce największychreklamodawców znalazło się siedmiu producentów samochodów.
Lista 20 największych światowych reklamodawców pod względemwydatków na reklamę w III kw. ub.r.:
1. Procter & Gamble
2. Unilever
3. General Motors
4. Ford
5. L'Oreal
6. Toyota
7. Daimler Chrysler
8. Johnson & Johnson
9. AT&T
10. Verizon Communications
11. McDonald's
12. Volkswagen Group
13. Honda
14. Nestle
15. Reckitt & Benckiser
16. Coca-Cola
17. Nissan
18. Sony
19. Glaxo Smithkline
20. Time Warner
Dane za IV kwartał minionego roku firma Nielsen opublikuje wpołowie marca.
źródło: Nielsen
Dołącz do dyskusji: Nielsen: globalne wydatki na reklamę o prawie 3 proc. w górę