Nielsen ma nowego prezesa
Nowym CEO globalnej firmy badawczej Nielsen został Karthik Rao. Zastąpił Davida Kenny'ego, który obejmie stanowisko prezesa wykonawczego (executive chairman).
Karthik Rao został mianowany dyrektorem generalnym ze skutkiem natychmiastowym. David Kenny, który pełnił funkcję CEO od 2018 roku, przejmie rolę prezesa wykonawczego.
- Miałem szczęście prowadzić tę firmę przez niezwykłe czasy w ciągu ostatnich pięciu lat, pracując przez większość tego czasu razem z Karthikiem. Obejmując nowe stanowisko i kończąc moje obowiązki operacyjne, przekazuję przywództwo komuś z dużym doświadczeniem w tym, co Nielsen robi najlepiej - powiedział David Kenny.
Nowy CEO firmy dodaje: - Nielsen był moim domem przez większość mojej kariery. Dostarczanie naszym klientom, branży reklamowej i twórcom treści wszelkiego rodzaju, jak najdokładniejszych informacji, jest naszym jedynym celem.
Zmiany w Nielsenie
Karthik Rao od początku tego roku był dyrektorem generalnym unitu Audience Measurement Nielsena, odpowiedzialnego za prowadzenie i rozwój pomiarów oglądalności. Wcześniej pełnił funkcję dyrektora operacyjnego Nielsena. Wcześniej był dyrektorem generalnym Nielsen Portfolio, kierując jednostkami Nielsen Entertainment, Nielsen Gracenote, Nielsen Brandbank i Nielsen Telecom na wszystkich rynkach globalnych.
W ub.r. cały koncern Nielsen zmienił właściciela - został przejęty za 16 mld dolarów przez konsorcjum funduszy private equity na czele z Evergreen Coast Capital Corporation i Brookfield Business Partners. Transakcję sfinalizowano jesienią.
Dołącz do dyskusji: Nielsen ma nowego prezesa