Nielsen Online: Google traci udziały na rynku wyszukiwarek
Amerykańscy internauci wykonali w grudniu minionego roku 8,62miliarda wyszukiwań w internetowych wyszukiwarkach.
To o 19,6 procenta więcej w porównaniu z analogicznym okresemroku 2007 - wynika z danych firmy badawczej Nielsen Online.
Zdecydowanym liderem rynku była wyszukiwarka Google z liczbą5,42 miliarda wyszukiwań czyli o 33,5 procenta większą niż rokwcześniej w tym samym okresie. Jednak w porównaniu z listopadem2008 jej udziały rynkowe spadły z 64,1 do 62,9 procenta.
Na kolejnych miejscach znalazły się wyszukiwarki: Yahoo (1,45miliarda wyszukiwań - wzrost o 13,7 procenta, 16,8 procentarynkowych udziałów), MSN/Windows Live (841,5 miliona - spadek o15,5 procenta, udz. 9,8 procenta), AOL (357 mln - wzrost o 5,1procenta, udz. 4,1 procenta) oraz Ask.com (169,1 mln - wzrost o 6procent, udz. 2 procent).
W pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze wyszukiwarki My Web(62,4 mln - spadek o 11,6 procenta, udz. 0,7 procenta), Comcast(50,4 mln - wzrost o 45,1 procenta, udz. 0,6 procenta), NexTag(29,2 mln - wzrost o 0,7 procenta, udz. 0,3 procenta), AT&TWorldnet (27,2 mln - wzrost o 8 procent, udz. 0,3 procenta) orazBizRate (23,6 mln - wzrost o 37,1 procenta, udz. 0,3 procenta).
źródło: InformationWeek
Dołącz do dyskusji: Nielsen Online: Google traci udziały na rynku wyszukiwarek