Nielsen wprowadza The Gauge. Będzie liczył oglądalność platform streamingowych
Firma analityczna Nielsen zaczęła stosować w USA nową platformę pomiarową o nazwie The Gauge. Dzięki specjalnemu urządzeniu podłączonemu w wybranym gospodarstwie domowym możliwe jest dostarczanie danych o oglądalności serwisów VOD. Pierwsze wyniki wskazują, że streaming stanowi średnio 26 proc. wszystkich treści odbieranych w telewizorach.
Nielsen to firma zajmująca się analizami rynków medialnych i pomiarami oglądalności programów telewizyjnych. Nielsen jest obecny w ponad stu krajach, w tym także w Polsce.
The Gauge mierzy streaming, Netflix i YouTube na czele
Teraz Nielsen poinformował o rozszerzeniu swoich możliwości analitycznych. Firma zaczęła stosować w Stanach Zjednoczonych platformę o nazwie The Gauge.
Czytaj także: „Wiadomości”: w badaniu Nielsena zaniżona oglądalność meczów Euro 2020
Wprowadzane przez Nielsena rozwiązanie polega na zastosowaniu u wybranych użytkowników specjalnego urządzenia, które mierzy rodzaj treści oglądanych w telewizorach oraz związane z tym zwyczaje widzów.
Jedną z zalet The Gauge jest to, że pozwala ono uzyskać dane dotyczące oglądalności i popularności serwisów streamingowych.
Na wstępie Nielsen podał dane za maj 2021 r. na podstawie pomiarów z 14 tys. amerykańskich gospodarstw domowych. Z uzyskanych informacji wynika, że wśród Amerykanów największą popularnością podczas oglądania cieszy się telewizja kablowa (39 proc.), zaś na platformy VOD i streamingowe przypada 26 proc.
Czytaj także: Rynek reklamy telewizyjnej wzrósł o 32 proc. Polsat z największymi wpływami (raport)
W tym ostatnim segmencie w maju br. najbardziej popularne okazały się Netflix i YouTube (po 6 proc.), na kolejnych miejscach znalazły się platformy Hulu (3 proc.), Amazon Prime Video (2 proc.) oraz Disney+ (1 proc.).
Nielsen nie podaje na razie bliższych szczegółów dotyczących tego, w jaki sposób funkcjonuje The Gauge od strony technicznej. Firma nie informuje też, czy planuje rozszerzenie pomiarów za pomocą tej platformy na innych rynkach niż Stany Zjednoczone.
Dołącz do dyskusji: Nielsen wprowadza The Gauge. Będzie liczył oglądalność platform streamingowych