Niewielki wzrost oglądalności „Hotelu 52”, Polsat dalej za TVP 1
Pierwsze trzy odcinki czwartego sezonu „Hotelu 52” zgromadziły przed ekranami średnio 2,54 mln widzów. Jest to wynik nieco lepszy niż w analogicznym okresie rok temu. Liderem w tym paśmie w dalszym ciągu pozostaje Jedynka.
Wspomniane 2,54 mln oglądających dało Polsatowi udział na poziomie 17,98 proc. w grupie wiekowej 4+ i 18,32 proc. w grupie 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla portalu Wirtualnemedia.pl.
W porównaniu z pierwszymi trzema odcinkami z września 2010 roku oglądalność „Hotelu 52” wzrosła o ok. 30 tys. osób. Przed rokiem serial oglądało bowiem średnio 2,51 mln widzów, a jego udział kształtował się na poziomie 17,5 proc. (powyżej 4 lat) i 19,16 proc. (16-49 lat).
W paśmie nadawania serialu Polsat, podobnie jak przed rokiem, przegrywa z telewizyjną Jedynką, która aktualnie emituje w tym czasie „Ojca Mateusza” i nowy serial „Rezydencja” (ogółem 19,76 proc. udziału w 4+). Za „Hotelem 52” uplasowały się propozycje TVN-u, czyli „W-11” i „Kuchenne rewolucje” - 16,35 proc. udziału. Czwarte miejsce zajęła Dwójka (7,38 proc. udziału), która emituje w tym czasie siódmy sezon „Dr House’a” i filmy fabularne (raz pokazano też mecz koszykówki). W grupie komercyjnej Polsat jest jednak liderem przed TVN-em.
Największym powodzeniem serial cieszy się wśród kobiet, widzów w średnim wieku i starszych oraz mieszkańców wsi oraz średnich miast.
„Hotel 52” to opowieść o losach pracowników i gości tytułowego, luksusowego hotelu w Warszawie. Jego właścicielką jest Natalia Lipska (w tej roli Laura Samojłowicz), która odziedziczyła go po ojcu. Za produkcję serialu jest odpowiedzialne Akson Studio.
Widownia „Hotelu 52” odcinek po odcinku
Data | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
01-09-2011 | 2 572 259 | 18,73% | 19,12% |
08-09-2011 | 2 704 511 | 19,06% | 19,94% |
15-09-2011 | 2 354 590 | 16,22% | 16,00% |
Średnia | 2 543 787 | 17,98% | 18,32% |
Oglądalność konkurencji w czasie emisji serialu
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP 1 | 2 789 869 | 19,76% | 13,37% |
Polsat-Hotel 52 | 2 543 787 | 17,98% | 18,32% |
TVN | 2 308 188 | 16,35% | 18,09% |
TVP 2 | 1 041 518 | 7,38% | 8,91% |
Profil widowni „Hotelu 52”
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 36,44% | 76 |
Kobiety | 63,56% | 123 | |
Wiek | 4-9 | 1,69% | 28 |
10-15 | 3,84% | 57 | |
16 - 19 | 3,09% | 55 | |
20 - 24 | 3,71% | 47 | |
25 - 29 | 8,51% | 96 | |
30 - 34 | 8,47% | 102 | |
35 - 39 | 6,49% | 88 | |
40 - 44 | 6,71% | 105 | |
45 - 49 | 6,75% | 98 | |
50 - 54 | 14,96% | 186 | |
55 - 59 | 9,99% | 129 | |
60+ | 25,79% | 128 | |
Wlk. miasta | Wieś | 43,55% | 111 |
< 50 tys. | 23,53% | 98 | |
50-100 tys. | 8,96% | 104 | |
100-200 tys. | 7,18% | 89 | |
> 200 tys. | 16,78% | 83 | |
Zawód | Top management | 9,76% | 112 |
Pracownicy średniego szczebla | 16,02% | 107 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 21,04% | 105 | |
Emeryci | 33,14% | 129 | |
Inni | 20,04% | 65 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 48,24% | 107 |
Średnie | 34,06% | 115 | |
Wyższe | 12,17% | 97 | |
Inne | 5,53% | 43 |
Dołącz do dyskusji: Niewielki wzrost oglądalności „Hotelu 52”, Polsat dalej za TVP 1