Nokia oczekuje wzrostu w dziedzinie "komórek"
Spółka oczekuje, że wzrost na rynku telefonów komórkowych wyniesie w 2003 roku 10% lub nieco więcej. Przewiduje także, że utrzyma się silna konkurencja w branży producentów sprzętu dla sieci komunikacji bezprzewodowej.
Podczas odbywającego się co pół roku spotkania informacyjnego dla inwestorów - w Irving w Teksasie - zarząd firmy Nokia (NYSE: NOK) ponownie wyraził swoje przekonanie o utrzymaniu się tendencji wzrostowej na rynku telefonów komórkowych w 2003 roku. Spółka spodziewa się jednocześnie, że w 2003 roku utrzyma się konkurencja na rynku sprzętu dla sieci bezprzewodowych.
Przemawiając do inwestorów, Jorma Ollila, prezes i dyrektor generalny, powiedział: "W czasie, gdy dynamika wzrostu w przemyśle podlega zmianom, Nokia jest firmą najlepiej przygotowaną do skorzystania z możliwości, jakie się przed nami otwierają. Potencjał wzrostu widzimy w nowych kategoriach produktów, przede wszystkim w grach, przesyłaniu obrazów i w rynku produktów dla przedsiębiorstw. Możemy tu wykorzystać siłę naszej marki, sprawności technologicznej i skalowalność mocy produkcyjnych. Jesteśmy przekonani, że udział w światowym rynku telefonów komórkowych, jaki uzyskaliśmy w 2002 roku, zbliżył nas do celu, którym jest 40-procentowy udział w rynku".
Nokia podtrzymuje swoje prognozy mówiące o sprzedaży ogółem ok. 400 mln szt. telefonów komórkowych w 2002 roku i spodziewa się, że wzrost sprzedaży wyniesie w 2003 roku 10% lub nieco więcej. Głównym motorem wzrostu sprzedaży w 2003 roku będzie zarówno wzrost liczby abonentów, jak i stabilizacja cyklu wymiany aparatów na nowe (popyt substytucyjny).
Spółka przewiduje, że liczba abonentów telefonii komórkowej wzrośnie z ponad 1,1 mld na koniec 2002 roku do ok. 1,5 mld w 2005 roku, a jednocześnie udział rynku substytucyjnego przekroczy obecny poziom 50% w skali roku. Aktualnie nieco ponad jedna czwarta użytkowników na całym świecie kupuje co roku nowy aparat, co oznacza, że cykl substytucji wynosi ok. 2,5 roku. Cykl substytucji wydłużył się w ciągu ostatnich osiemnastu miesięcy, lecz obecnie wykazuje tendencję do stabilizacji, co może być motorem wzrostu sprzedaży w kolejnych okresach.
Dołącz do dyskusji: Nokia oczekuje wzrostu w dziedzinie "komórek"