Nokia wciąż nr 1 wśród młodzieży, ale...
Przeprowadzone wśród 112 tysięcy nastolatków w 30 krajach świata badanie pokazuje, że Nokia cały czas utrzymuje pozycję komórkowej marki numer 1, ale jej udział rynkowy spada.
Nokia jest liderem trzeci rok z rzędu, ale tylko 21 procent respondentów wskazuje na nią obecnie jako swoją ulubioną markę, w porównaniu do 29 procent jeszcze rok temu - wynika z badania przeprowadzonego przez serwis społecznościowy Habbo Hotel.
W 2008 roku fińska firma przodowała w 15 krajach, a teraz lideruje już tylko w 13 (Argentyna, Australia, Brazylia, Chile, Filipiny, Finlandia, Hiszpania, Malezja, Maroko, Nowa Zelandia, Portugalia, Wenezuela i Włochy).
Drugi najlepszy wynik zanotowała firma Sony Ericsson, będąca liderem w 9 krajach (Austria, Dania, Dominikana, Niemcy, Norwegia, Singapur, Szwajcaria, Szwecja i Wielka Brytania). To o jeden kraj więcej niż rok temu, ale odsetek badanych wskazujących na tę markę jako swoją ulubioną zmniejszył się z 21 do 18 procent.
Pierwszą piątkę uzupełniły Samsung, LG Electronics i Apple. Ta ostatnia jeszcze w ubiegłym roku nie była nawet w pierwszej dziesiątce, do której teraz po raz pierwszy awansowała również marka smartfonów BlackBerry produkowanych przez firmę Research In Motion (RIM).
Z kolei największy spadek wsparcia ze strony nastolatków zanotowała Motorola, która w 2008 roku była trzecią najpopularniejszą marką na świecie, numerem 1 w Kanadzie i Brazylii oraz numerem 2 w siedmiu innych krajach, a teraz wypadła poza pierwszą piątkę zestawienia.
źródło: TechWhack
Dołącz do dyskusji: Nokia wciąż nr 1 wśród młodzieży, ale...