SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Nokia wciąż nr 1 wśród młodzieży, ale...

Przeprowadzone wśród 112 tysięcy nastolatków w 30 krajach świata badanie pokazuje, że Nokia cały czas utrzymuje pozycję komórkowej marki numer 1, ale jej udział rynkowy spada.

Nokia jest liderem trzeci rok z rzędu, ale tylko 21 procent respondentów wskazuje na nią obecnie jako swoją ulubioną markę, w porównaniu do 29 procent jeszcze rok temu - wynika z badania przeprowadzonego przez serwis społecznościowy Habbo Hotel.

W 2008 roku fińska firma przodowała w 15 krajach, a teraz lideruje już tylko w 13 (Argentyna, Australia, Brazylia, Chile, Filipiny, Finlandia, Hiszpania, Malezja, Maroko, Nowa Zelandia, Portugalia, Wenezuela i Włochy).

Drugi najlepszy wynik zanotowała firma Sony Ericsson, będąca liderem w 9 krajach (Austria, Dania, Dominikana, Niemcy, Norwegia, Singapur, Szwajcaria, Szwecja i Wielka Brytania). To o jeden kraj więcej niż rok temu, ale odsetek badanych wskazujących na tę markę jako swoją ulubioną zmniejszył się z 21 do 18 procent.

Pierwszą piątkę uzupełniły Samsung, LG Electronics i Apple. Ta ostatnia jeszcze w ubiegłym roku nie była nawet w pierwszej dziesiątce, do której teraz po raz pierwszy awansowała również marka smartfonów BlackBerry produkowanych przez firmę Research In Motion (RIM).

Z kolei największy spadek wsparcia ze strony nastolatków zanotowała Motorola, która w 2008 roku była trzecią najpopularniejszą marką na świecie, numerem 1 w Kanadzie i Brazylii oraz numerem 2 w siedmiu innych krajach, a teraz wypadła poza pierwszą piątkę zestawienia.

źródło: TechWhack

  • Więcej informacji:
  • Nokia

Dołącz do dyskusji: Nokia wciąż nr 1 wśród młodzieży, ale...

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl