Nowa strategia reklamowa Pepsi
Nowa kampania reklamowa napoju Pepsi One będzie znacząco różnić się od dotychczasowych działań reklamowych prowadzonych przez Pepsi-Cola
Główną cechą, jaka odróżnia nową kampanię od poprzednich będzie fakt, że nie będzie ona prowadzona w telewizji.
Pepsi-Cola znana jest ze swoich wysoko-budżetowych reklam, w których udział biorą największe gwiazdy światowej muzyki czy sportu. Jednak ta polityka marketingowa firmy, w obecnej kampanii zostaje zastąpiona przez nowe podejście do promowania marki Pepsi One.
Pepsi One była reklamowana w latach 1998- 2001 m.in. w czasie trwania finału rozgrywek footballu amerykańskiego Super Bowl, a w jej reklamach także brały udział gwiazdy (m.in. Cuba Gording Jr., Kim Cattrall). Lecz teraz Pepsi stawia na nowe podejście do reklamy i zamierza zaangażować w kampanię nowe nośniki i formy reklamy, które do tej pory nie odgrywały tak znaczącej roli (imprezy promocyjne, reklamy online itp.). W ten sposób firma chce pokazać, że możliwe jest przeprowadzenie kampanii, która "żyje poza telewizją".
Celem nowej kampanii jest stworzenie silniejszej więzi z konsumentami oraz zainteresowanie marką w szczególności młodych konsumentów oraz mężczyzn, którzy często unikają napojów niskokalorycznych. Jest to jednocześnie odpowiedź na zwiększające się spożycie tych napojów, z których zyski ze sprzedaży powoli doganiają zyski ze sprzedaży napojów o zwykłej zawartości cukru.
Pominięcie w kampanii telewizji jako nośnika reklamy jest przejawem poszukiwania przez największych reklamodawców nietradycyjnych metod przyciągania klientów o zmiennych upodobaniach. W ten sposób reklamodawcy chcą pozyskać głównie młodzież, która zdaje się coraz więcej czasu poświęcać grając w gry video, surfując po sieci czy bawiąc się swoimi telefonami komórkowymi niż oglądając telewizję. Katie Lacey, vice szefowa północnoamerykańskiego działu sprzedaży napojów gazowanych w Pepsi Corporation, dodaje, że "zamiast wypuszczać 30-sekundowy spot telewizyjny podczas Super Bowl, firma stworzy nowe formy reklamy jak np. oddzielna strona internetowa poświęcona Pepsi One (oneify.com), billboardy o niestandardowych rozmiarach, karty reklamowe dołączane w prasie czy imprezy promocyjne przypominające swoim charakterem imprezy z kręgu sztuki.
Hasło nowej kampanii, "Oneify", ma odpowiadać na nowe trendy na młodzieżowym rynku, których przejawem jest właśnie słowo "one". Młodzi konsumenci coraz częściej chcą być postrzegani jako indywidualiści, ale jednocześnie chcą być identyfikowani wraz ze swoimi rówieśnikami jako zespół.
Kampania zostanie przeprowadzona przez agencję TBWA/Chiat/Day, która wcześniej przygotowywała wspólną kampanię dla iTunes i Apple Computer.
Dołącz do dyskusji: Nowa strategia reklamowa Pepsi