Deutsche Telekom ujednolica globalny branding i modyfikuje logo T-Mobile
Grupa Deutsche Telekom (do której należy T-Mobile Polska) ujednolica globalny branding i pozycjonowanie. Celem zmiany jest podkreślenie "strategi budowy wiodącego, cyfrowego operatora telekomunikacyjnego". Telekom odświeża także logo.
Grupa Deutsche Telekom, której częścią jest T-Mobile Polska, dostosowuje identyfikację marki do swojej strategii wiodącego cyfrowego dostawcy usług telekomunikacyjnych. W ramach międzynarodowego pozycjonowania firma będzie koncentrować się na obecności w przestrzeni cyfrowej, zrównoważonych działaniach i jedności społecznej.
"Dzięki temu podejściu Deutsche Telekom chce tworzyć spójne, jednolite doświadczenie marki na całym świecie" - podaje operator.
Zobacz: Deutsche Telekom szuka partnerów do budowy sieci światłowodowej. Także w Polsce
Nowe logo T-Mobile
Aby podkreślić podejście skupione na jednej marce, Deutsche Telekom wprowadza nowe logo Grupy, koncentrując silniej uwagę wokół samego „T”. Ponadto w ramach nowej architektury mocniej podkreślona i bardziej przejrzysta będzie rola magenty. Skojarzona z kolorem nazwa marki w przyszłości ustrukturyzuje portfolio produktów we wszystkich krajach.
- Podejście do globalnego rynku przyjęte przez Grupę Deutsche Telekom stanowi kluczowy filar naszej międzynarodowej, cyfrowej i zrównoważonej strategii korporacyjnej – powiedział Ulrich Klenke, chief brand officer w Deutsche Telekom. Wszystko się tutaj łączy – jeden cel, jedna architektura marki, jedno logo, jedno hasło i jeden projekt brandu. Dzięki naszej globalnej strategii marki chcemy sprawić, aby nasz rozwój w kierunku lidera telekomunikacji cyfrowej był widoczny dla wszystkich - dodaje Klenke.
W ramach strategii jednej marki Deutsche Telekom będzie używać nowego logo Grupy docelowo we wszystkich spółkach działających pod brandem „T” w różnych krajach. W formie 1-T-1 (cyfra-T-cyfra) logo stanowi podstawę przejrzystej architektury marki, a samo „T” staje się bardziej kompaktowe. Aby uzyskać ten efekt, firma zoptymalizowała krzywizny i wzmocniła górę, środek oraz dół logotypu.
Zobacz: Deutsche Telekom stawia na ekologię. Zerowa emisyjność w 2040 roku
Ponadto nowy projekt przełoży się na uproszczenie użytkowania identyfikacji wizualnej i poprawę świadomości klientów we wszystkich cyfrowych i fizycznych punktach styku.
Dodatkowo „T” otrzyma bardziej znaczącą rolę w komunikacji brandu i znajdzie się w jej centrum, co umożliwi lepsze wkomponowanie w różnorodne konteksty. Nowe logo zaznacza aktualny kierunek pozycjonowania marki, stanowiąc zarazem symbol cyfrowego optymizmu.
Przyjęty przez Deutsche Telekom cel został ujęty w haśle „Nie zatrzymamy się, dopóki wszyscy nie będą połączeni” („We won't stop until everyone is connected”).
- »T«, które stworzyliśmy w naszym nowym logo, jest dla mnie jak silne światło latarni morskiej naprowadzające nas na cel – mówi Ulrich Klenke. Jakość i siła naszej sieci oraz wiedza całej Grupy Deutsche Telekom w zakresie technologii cyfrowych przynoszą korzyści wszystkim i pozwalają nam jako społeczeństwu na sprostanie każdemu wyzwaniu. Jest to możliwe za sprawą innowacyjnych usług najwyższej jakości, a także silnej koncentracji na potrzebach klienta, która stawia za cel ułatwianie i wzbogacanie życia ludzi - komentuje Ulrich Klenke.
Magenta, czyli barwa marki, pozostanie wyróżnikiem dla jej klientów. "Ma to związek z ogromną rozpoznawalnością koloru względem brandu – niewiele firm na świecie kojarzy się konsumentom tak silnie z obraną przez nie barwą korporacyjną" - wyjaśnia operator.
Zobacz: Wyznania miłosne w czasie rzeczywistym w kampanii T-Mobile na Walentyki
Debiut brandingu Deutsche Telekom na Mobile World Congress
Po raz pierwszy Deutsche Telekom wykorzysta nowe logo podczas Mobile World Congress, który odbędzie się w dniach 28 lutego-3 marca w Barcelonie.
Zmiana zostanie sfinalizowana we wszystkich krajach w ciągu najbliższych dwóch, trzech lat w sposób zoptymalizowany pod kątem kosztów, a także wykorzystywanych zasobów. W pierwszej kolejności firma wprowadzi zmiany w kanałach cyfrowych, w obrębie kampanii komunikacyjnych oraz sponsoringu.
Następnym etapem będą modyfikacje w fizycznej przestrzeni, uwzględniającej budynki i sklepy.
Strategiczne fundamenty nowej prezentacji marki zostały opracowane przez Group Brand Management w Deutsche Telekom. Ich wdrożenie obejmuje wszystkie istotne obszary w Grupie i zostało zaplanowane we współpracy z MetaDesign z Dusseldorfu.
Dołącz do dyskusji: Deutsche Telekom ujednolica globalny branding i modyfikuje logo T-Mobile