Nowy film Redd'sa - "Samuraj"
Chcieliśmy stworzyć film, który byłby kontynuacją ...
Animowany film kukiełkowy wydaje się prostym przedsięwzięciem. Po przystąpieniu do pracy okazuje się jednak, że jest to proces wymagający połączenia prawie wszystkich metod realizacyjnych używanych we współczesnej kinematografii. Do nakręcenia filmu "Samuraj" wykorzystano: zmechanizowane kukiełki, makiety dekoracji w różnej skali, grę żywych aktorów, animację komputerową 3D, animację 2D, a wszystko to sfilmowano kamerą motion-control. Realizatorzy filmu zadowoleni są nie tylko z udanego technicznie przedsięwzięcia, ale przede wszystkim z nastroju filmu, który udało się wytworzyć. Nie przypomina on typowego reklamowego spotu. Było więc warto.
O realizacji filmu opowiada Marek Leśniak, twórca scenografii i kukiełek: "Samuraj w filmie wykonuje bardzo skomplikowane ruchy. Macha mieczami, rozcina owoce, wykonuje salta, wreszcie siada przy stoliku. Do nakręcenia tych scen wykorzystano nie jedną, lecz kilka lalek. Każda posiadała inne, wymagane przy konkretnym ruchu mechanizmy. Obracały się one w różnych osiach i układach. Musiały działać bez zarzutu i dlatego, przed uruchomieniem kamery, wielokrotnie sprawdzano ich wytrzymałość. Zajęło to wiele czasu, ale zepsucie się któregoś z mechanizmów podczas zdjęć, spowodowałoby straty, które mogłyby wynieść około 1/3 całego budżetu. Zależało mi nie tylko na zapewnieniu jej bezawaryjnej sprawności działania. Ich ruchy miały być przede wszystkim zabawną parodią gestów samurajów znanych nam z filmów fabularnych".
Beata Kaniewska, Senior Brand Manager marki Redd's, która jest bardzo zadowolona z efektu końcowego, tak go komentuje: "Chcieliśmy stworzyć film, który byłby kontynuacją dotychczasowej konwencji filmów kukiełkowych w egzotycznych klimatach. Tym razem jednak postanowiliśmy wyraźniej zaznaczyć fabułę, nieco wydłużyć film, sprawić, by był bardziej zrozumiały w warstwie słownej oraz zaakcentować istnienie dwóch płci. Bardzo podoba mi się pomysł filmu wpisanego w egzotykę kultury japońskiej, ale najważniejsze jest, że film spełnia wszystkie założenia marketingowe"
Emisja w spotu miała miejsce w TVN, TVN 7 iTV4
Dołącz do dyskusji: Nowy film Redd'sa - "Samuraj"