'ObamaVision' - czołowy termin telewizji w 2009 r.
'ObamaVision' - ukuty przez media termin podsumowujący deklaracje Baracka Obamy o wprowadzeniu nadziei i zmian w Ameryce - został uznany za najbardziej wpływowe angielskie słowo w telewizji w 2009 roku.
W szóstej edycji corocznego rankingu Top 10 Telewords, opracowywanego przez amerykańską organizację Global Language Monitor (światowy odpowiednik polskiego Instytutu Monitorowania Mediów), 'ObamaVision' wyprzedził 'terminy financial meltdown' ('krysys finansowy') i 'Michael Jackson'.
Organizacja Global Language Monitor używa specjalnego algorytmu do wyszukiwania w drukowanych i elektronicznych mediach trendów w korzystaniu ze słów i ich wpływu na kulturę.
Pełna lista tegorocznego rankingu Top 10 Telewords:
1. ObamaVision
2. Financial Meltdown
3. Michael Jackson
4. Susan Boyle
5. Hulu.com
6. Vampires
7. Dar Dour
8. Wizards
9. "And that's the way it is"
10. Jiggle
km - źródło: TV Squad
Dołącz do dyskusji: 'ObamaVision' - czołowy termin telewizji w 2009 r.