SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Obawy przed blockerami w iOS 9 przesadzone, branża reklamowa straci niewiele

Popularność aplikacji blokujących reklamy w systemie iOS 9 jest przeszacowana, ich zasięg będzie mocno ograniczony, a straty branży reklamowej związane z adblockerami w przeglądarce Safari wyniosą w 2016 roku jedynie miliard dolarów - wynika z prognoz firmy finansowej UBS.

W zeszłym tygodniu koncern Apple udostępnił nowy system operacyjny iOS 9. Jego najbardziej kontrowersyjną funkcją jest możliwość instalowania aplikacji pozwalających na blokowanie internetowych reklam. Nowe rozwiązanie cieszy się sporym powodzeniem wśród użytkowników, o czym świadczy fakt, że już kilka dni po pojawieniu się iOS 9 adblockery stały się w AppStore jedną z najpopularniejszych kategorii aplikacji.

W rozmowach z Wirtualnemedia.pl polscy wydawcy i menedżerowie branży reklamowej oceniali, że upowszechnienie się adblockerów w iOS 9 może wymusić na reklamodawcach i agencjach nowy sposób komunikacji z odbiorcami.

Z prognoz analityków szwajcarskiej firmy finansowej UBS wynika jednak, że popularność aplikacji blokujących reklamy wśród użytkowników iOS 9 nie będzie miała tak znaczących konsekwencji, jak obawia się tego rynek.

Eksperci UBS wskazują  kilka czynników, które ograniczają wpływ adblockerów w iOS 9 na branżę reklamową. Pierwszy z nich to fakt, że wspomniane aplikacje nie blokują reklam umieszczanych w aplikacjach, z których korzystają użytkownicy iPhone’ów i iPadów. Tymczasem to właśnie aplikacje, a nie strony www stają się głównym źródłem przychodów z reklamy mobilnej.

Drugi czynnik ograniczający wpływ adblockerów w iOS 9 na branżę reklamy związany jest z tym, że aplikacje te działają wyłącznie w przeglądarce Safari, której udział w rynku wynosi obecnie 22 proc. (według StatCountera).

Trzeci element, na który zwracają uwagę analitycy UBS, to konieczność odpowiedniego skonfigurowania konkretnego adblockera, by funkcjonował zgodnie z przeglądarką Safari. Wielu użytkowników nie ma odpowiedniej wiedzy lub po prostu chęci do przeprowadzenia takiej konfiguracji.

Po czwarte - jak zaznacza UBS - mechanizm blokowania reklam w iOS 9 działa jedynie w 64-bitowych urządzeniach firmy Apple. To oznacza, że z adblockerów mogą skorzystać tylko użytkownicy iPhone’ów 5, 6 i 6s. Dla starszych urządzeń nowe rozwiązanie jest bezużyteczne.

Analitycy UBS podkreślają, że zagrożenie adblockerami w iOS 9 dla wydawców i reklamodawców jest przesadzone. Według firmy w 2016 r. branża straci z powodu stosowania aplikacji blokujących reklamy w urządzeniach Apple ok. miliarda dolarów, co będzie stanowić jedynie 0,5 proc. globalnych wydatków na reklamę internetową i 1,3 proc. w wypadku segmentu reklamy mobilnej.

Dołącz do dyskusji: Obawy przed blockerami w iOS 9 przesadzone, branża reklamowa straci niewiele

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
sdf
Jak można stracić coś, czego się nie miało?
odpowiedź