Jakiego koloru jest przemoc? Kontrowersyjna kampania marki farb Violet
Założony przez Polaka lokalny brytyjski Violet, zajmujący się sprzedażą i dystrybucją farb online, przygotował kampanię opartą na skojarzeniach kolorów z różnymi przejawami przemocy fizycznej.
Violet został założony 7 lat temu w podlondyńskim Luton przez Michała Bryłę, Polaka pochodzącego z Konina. Bryła, mieszkający na Wyspach od ponad 15-tu lat zaczynał jako malarz wnętrz. Teraz jego firma Violet przygotowała na rynek brytyjski kontrowersyjną kampanię reklamową, której tematyce daleko do przeciętnych skojarzeń z farbami do malowania ścian.
Odcienie przemocy w reklamach Violet
- Violet to zupełnie nowe podejście do sprzedaży farby. to pierwsza w pełni internetowa firma farbiarska, która nie prowadzi tradycyjnych punktów sprzedaży. Uznaliśmy, że kampania promocyjna musi być równie nietypowa - twierdzi Adam Stankiewicz, szef marketingu firmy i pomysłodawca kampanii.
W serii 20-sekundowych spotów widzimy sceny przemocy - w domu, na ulicy, dokonywanej na tle religijnym i rasowym. Zamiast krwi pojawia się farba w różnych odcieniach.
- Temat koloru, na przykład koloru skóry wywołuje u ludzi wiele emocji i dlatego naturalnie nam się to skojarzyło z kampanią naszej farby. Po prostu kolory są dla ludzi istotne, tak jak dla nas, oczywiście. Obecnie Wielka Brytania mocno zmienia się politycznie, co daje też więcej swobody w wykorzystaniu pewnych tematów - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Adam Stankiewicz. Dodaje, że "pomysł jest autorski i ściśle powiązany z wartościami marki".
Kampania ogranicza się tylko do social mediów (być może w kolejnych etapach dojdzie outdoor) i związana jest głównie ze zwiększeniem firmy i budową rozpoznawalności na rynku brytyjskim.
Violet wejdzie do Polski
Violet chce w przyszłym roku wyjść poza rynek brytyjski. W planach jest ekspansja w Polsce, ale szczegóły nie są bliżej znane.
- Realne działania w Polsce rozpoczniemy w ciągu przyszłego roku, choć mamy już tutaj pewne zaplecze, w pewnym sensie jesteśmy firmą z Polski. Co do charakteru naszych działań marketingowych dużo tu zależy od tego czy brytyjska kampania zostanie tu odebrana podobnie entuzjastycznie co w Wielkiej Brytanii - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Adam Stankiewicz.
Dołącz do dyskusji: Jakiego koloru jest przemoc? Kontrowersyjna kampania marki farb Violet
Niezbyt rozgarnięty ten kmiot z Konina