Odświeżony „Art & Business” z nowym wydawcą i redaktor naczelną
Od lutego magazyn „Art & Business” jest wydawany przez nowego wydawcę - Grupę Artnews, która przejęła spółkę Art & Business Magazine. Pismem pokieruje Anna Jastrzębska, a do zespołu dołączyli m.in. Piotr Milewski i Jacek Wakar.
Grupa Artnews przejęła Art & Business Magazine w grudniu ub.r. za 500 tys. zł, nabywając prawa do tytułu prasowego „Art & Business” oraz prawa do wszelkich drukowanych i cyfrowych aktywów spółki. Grupa Artnews wydaje amerykańskie pismo o sztuce „ARTnews”, które na rynku istnieje już od 113 lat.
Zmiana nastąpiła na stanowisku redaktor naczelnej - zespołem redakcyjnym pokieruje Anna Jastrzębska, która do tej pory pełniła funkcję sekretarza redakcji. Zastąpiła Jakuba Kokoszkę, który jako prezes Art & Business Magazine pełnił dotychczas obowiązki redaktora naczelnego. Nowym sekretarzem redakcji została Izabela Smelczyńska.
- Tematyka pisma będzie koncentrować się na sztuce współczesnej rozumianej szeroko, nie tylko jako sztuki wizualne, ale również design, architektura, film, teatr itd. Obok informowania o tym, co aktualnie warto zobaczyć w Polsce, bardzo ważnym elementem będzie dla nas scena zagraniczna - polski czytelnik z reguły nie ma szansy przeczytać w rodzimej prasie o zagranicznych wydarzeniach artystycznych. „Art & Business” wypełni niszę, która bez wątpienia istnieje na naszym rynku - mówi redaktor naczelna Anna Jastrzębska.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Layout „Art & Business” został odświeżony - w lutowym numerze zmieniono czcionkę i większy nacisk położono na stylowe fotografie. Za szatę graficzną odpowiada Bartek Gałkowski. Działem „Art” pokieruje teraz Alek Hudzik, który był w przeszłości związany z „Aktivistem”. Z kolei Anna Janowska (wcześniej związana m.in. z „Voyage”) została szefową działu „Business” oraz redaktor prowadzącą portal artbiznes.pl. Do grona stałych współpracowników dołączyli m.in. Piotr Milewski, amerykański korespondent Radia Zet i „Newsweeka” i Jacek Wakar, szef działu publicystyki kulturalnej radiowej Dwójki.
Lutowy numer „Art & Business” ukazał się w nakładzie 9 tys. i kosztuje 20 zł.
Warto dodać, że w listopadzie ub.r. tytuł świętował 25-lecie, w efekcie czego pismo zostało odświeżone, a do grona współpracowników dołączyły nowe osoby (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: Odświeżony „Art & Business” z nowym wydawcą i redaktor naczelną