Ofensywa National Geographic
Nowa strategia kanału telewizyjnego National Geographic
Kanał National Geographic przechodzi znaczące zmiany. Strategia kanału to próba zachęcenia widzów, by spojrzeli na świat - i telewizję - w nowy, nietypowy sposób.
Guy Slattery, Wice Prezes NGCI odpowiedzialny za Kreację i Marketing powiedział: "Inne kanały telewizyjne pokazują coraz więcej programów poświęconych stylowi życia, produkują też reality show - nam natomiast zależy na tym, by tworzyć filmy i programy dokumentalne, które bawią, ale także informują".
Kanał ma nową oprawę graficzną, opartą na przejrzystych, geometrycznych kształtach. Wprowadzono wieczory tematyczne, ułatwiające widzom orientację w ramówce. W dni powszednie, od godziny 21:00, widzowie mogą oglądać programy w ramach cykli Poniedziałek z historią, Niebezpieczny wtorek, Środa innowacji, Dziki czwartek oraz Piątek bez tajemnic. Nową strategię kanału odzwierciedla także nowe hasło National Geographic Channel: DAJE DO MYŚLENIA.
National Geographic Channel to kanał telewizyjny proponujący widzom inteligentną rozrywkę. Propozycja programowa kanału tworzona jest w oparciu o wybitną znajomość zarówno technik filmowych, jak i najnowszych badań. Programy NGC opowiadają m.in. o osiągnięciach nauki (choćby cykle "Katastrofa w przestworzach" czy "Interpol",, poświęcone najnowszym zdobyczom kryminalistyki czy medycyny), powstawaniu najnowszych technologii ("Wielkie konstrukcje"), kulturom całego świata ("Tabu"), archeologii ("Zagadki śmierci") czy zjawiskom naturalnym.
Nowa strategia przynosi już wyraźne skutki: w ciągu całego roku 2004 oglądalność kanału wzrosła o 50%, a w październiku, w czasie trwania kampanii w radiu i prasie zanotowano wzrost oglądalności o 20%. To wyjątkowo wysoki wynik.
Spot reklamowy NGC, stanowiący część kampanii promującej nowy wygląd i strategię kanału zdobył złoto za reżyserię oraz w kategorii Best Corporate Promotion. Autorami krótkiego filmu z osiołkiem są specjaliści z brytyjskiej firmy producenckiej Bruce Dunlop Associates.
National Geographic Channel dociera do ponad 200 milionów gospodarstw domowych na całym świecie, dostępny jest w 150 krajach, ma 27 wersji językowych. Właścicielami NGC są National Geographic Television & Film (NGT&F), FOX Entertainment Group i National Broadcasting Company (NBC). NGC wnosi znaczący wkład w rozwój badań naukowych, oraz prowadzenie ekspedycji i działań edukacyjnych prowadzonych na całym świecie przez Towarzystwo National Geographic.
Dołącz do dyskusji: Ofensywa National Geographic