SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Fakty” liderem programów informacyjnych w 2018 roku

Liderem oglądalności wśród programów informacyjnych w ub.r. były „Fakty”. Wszystkie dzienniki na głównych antenach zanotowały spadki oglądalności, a najwięcej stracił „Teleexpress” (459 tys. widzów). Wliczając widownię dzienników z newsowych stacji wzrosty odnotowały serwisy TVP - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

„Fakty” TVN w 2018 roku oglądało średnio 2,63 mln widzów, co zapewniło TVN 21,02 proc. udziału w rynku telewizyjnym. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej serwis stracił 6,94 proc. widzów, czyli 196 tys. oglądających, a jego udział zmalał z 22,35 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Średnia oglądalność „Faktów” w TVN i TVN24 BiS w zeszłym roku wyniosła 2,82 mln widzów, co przełożyło się na 21,02 proc. udziału. Było to o 6,06 proc. mniej, niż w 2017 roku.

„Wiadomości” TVP1 w dół o 344 tys. widzów

Drugie były „Wiadomości” TVP1, które awansowały z miejsca trzeciego. Ich oglądalność zmalała o 14,50 proc. (344 tys. widzów). W 2018 roku wyniosła ona 2,03 mln osób. Z kolei udział serwisu uplasował się na poziomie 15,08 proc. (rok wcześniej było to 17,40 proc.).

Od czwartku, 24 sierpnia 2017 roku Telewizja Polska pokazuje swoje główne programy informacyjne „Wiadomości”, „Panoramę” i „Teleexpress” również na antenie TVP Info. Średnia widownia „Wiadomości” na antenie newsowej stacji w ub.r. wyniosła 451 tys. osób, a udział - 3,36 proc. Łącznie program na dwóch antenach miał 2,48 mln widzów (18,44 proc. udziału). Było to o 4,51 proc. więcej, niż „Wiadomości” gromadziły rok wcześniej tylko na jednej antenie (przez znaczną część 2017 roku dziennik był emitowany tylko w TVP1, a więc danych z TVP Info nie możemy ze sobą sumować dla całego roku).

Podium uzupełnia „Teleexpress” TVP1, który przed rokiem był wiceliderem. Widownia tego serwisu na głównej antenie zmniejszyła się najbardziej w zestawieniu - o 19,16 proc. (459 tys. osób) do 1,94 mln oglądających. Udział „Teleexpressu” w rynku zmalał z 24,79 proc. do 20,24 proc.

Łączna widownia tego dziennika z uwzględnieniem danych TVP Info wyniosła 2,42 mln widzów, będąc o 1,08 proc. wyższą niż rok wcześniej, kiedy „Teleexpress” emitowany był głównie w samej Jedynce.

„Wydarzenia” Polsatu straciły 50 tys. widzów

Oczko niżej znalazły się „Wydarzenia” Polsatu. Widownia tego dziennika wyniosła 1,91 mln osób, po spadku o 10,93 proc. (52 tys. widzów). Dziennik ten emitowany jest jeszcze na antenie Polsatu News. Łącznie zatem „Wydarzenia” na dwóch stacjach w ub.r. oglądało 2,07 mln widzów, czyli o 2,46 proc. mniej, niż przed rokiem kiedy dziennik pokazywano na trzech antenach (wówczas można było go oglądać również w Polsat News 2).

Z kolei wynik plasującej się na piątej pozycji „Panoramy” TVP2 zmalał o 10,93 proc. do 1,09 mln widzów. Równoległa emisja tego dziennika w TVP Info wpłynęła na jego wzrost oglądalności. W ub.r. „Panorama” na obu antenach miała o 18,73 proc. więcej widzów, niż rok wcześniej, kiedy emitowana była głównie tylko w Dwójce.

Analizując trendy widowni wszystkich pięciu dzienników emitowanych równolegle na wszystkich antenach to wzrostem pochwalić się mogły wszystkie trzy serwisy TVP: „Panorama”, „Wiadomości” i „Teleexpress”. W tym ujęciu najwięcej straciły „Fakty”.

Wśród widzów w wieku 16-49 lat w 2018 roku na pozycji lidera oglądalności znalazły się „Fakty”, których widownia zmniejszyła się o 5,90 proc. do 914 tys. oglądających.

Drugie miejsce zajęły tutaj „Wydarzenia”, które w samym Polsacie śledziło 736 tys. osób (w dół o 1,42 proc.). Podium uzupełniają awansujące z czwartej lokaty „Wiadomości” (465 tys. widzów; spadek o 13,20 proc.).

Największy spadek również i w tym ujęciu zanotował „Teleexpress” (serwis ten spadł również z 3 na 4 pozycję) - było to 22,77 proc. do 425 tys. oglądających.

Porównując ze sobą wyniki serwisów ze wszystkich anten to zyskały dwa tytuły: „Wiadomości” i „Panorama”.

Dane oglądalności dzienników w grupie wiekowej 16-59.

 

Dołącz do dyskusji: „Fakty” liderem programów informacyjnych w 2018 roku

18 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Bob
Kolejny dowód na to ze zmiany w TAI przynoszą efekty. Co by nie mówić o Olechowskim, to jednak zna się na robicie. Rośnie widownia tylko serwisów TVP. Gawryluk powinna się od niego uczyć
odpowiedź
User
jaja
Kolejny dowód na to ze zmiany w TAI przynoszą efekty. Co by nie mówić o Olechowskim, to jednak zna się na robicie. Rośnie widownia tylko serwisów TVP. Gawryluk powinna się od niego uczyć
Aż tak Olechowskiemu stołek pod tyłkiem się pali że trzeba takie pierdoły wypisywać? Rośnie to chyba jego ego o czym świadczą durnoty jego autorstwa, o rzekomym kopiowaniu kadrów w tvn24, czym był rad podzielić się na twitterze. Zima jest więc w małych miejscowościach ludzie są skazani na te serwisy.
odpowiedź
User
Romek
Bob, chłopie z Mazur. Zrób sobie przerwe
odpowiedź