SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Fakty” liderem oglądalności w 2019 roku, „Wiadomości” z największym wzrostem. „Widzowie wracają do oglądania dzienników”

Liderem oglądalności wśród programów informacyjnych w 2019 roku były „Fakty” emitowane w TVN i TVN24 BiS. Wszystkie dzienniki pochwalić się mogły wzrostami, a najwięcej zyskały „Wiadomości” TVP1 i TVP Info - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. - Widzowie wracają do oglądania wieczornych programów informacyjnych, bo szukają rzetelnych informacji oraz pogłębionych analiz - komentuje nam Jarosław Olechowski, szef TAI.

Anita Werner, fot. TVN Anita Werner, fot. TVN

„Fakty” TVN i TVN24 BiS w 2019 roku oglądało średnio 2,92 mln widzów, co zapewniło tym stacjom 23,06 proc. udziału w rynku telewizyjnym. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej serwis zyskał 3,71 proc. widzów, czyli 104 tys. oglądających, a jego udział wzrósł z 22,47 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Średnia oglądalność „Faktów” w TVN w zeszłym roku wyniosła 2,67 mln widzów, a w TVN24 BiS - 246 tys.

Drugie były „Wiadomości” TVP1 i TVP Info. Widownia tego dziennika zwiększyła się najbardziej w zestawieniu - o 7,17 proc. (178 tys. osób) do 2,66 mln oglądających. Udział „Wiadomości” w rynku wzrósł z 18,44 proc. do 19,71 proc.

Dziennik ten w TVP1 śledziło 2,11 mln widzów, a w TVP Info było to 541 tys. osób.

Podium uzupełnia „Teleexpress”, którego oglądalność w Jedynce i TVP Info w ciągu roku wzrosła o 3,01 proc., czyli o 73 tys. widzów. W 2019 roku wyniosła 2,49 mln osób (1,96 mln w TVP1 i 539 tys. w TVP Info). Z kolei udział serwisu uplasował się na poziomie 25,92 proc. (rok wcześniej było to 25,29 proc.).

Oczko niżej znalazły się „Wydarzenia” Polsatu i Polsatu News. Widownia tego dziennika wyniosła 2,08 mln osób, po wzroście o 0,58 proc. (12 tys. widzów). Średnia widownia „Wydarzeń” na głównej antenie wyniosła 1,91 mln osób, a w Polsacie News było to 164 tys.

Z kolei wynik plasującej się na piątej pozycji „Panoramy” TVP2 i TVP Info wzrósł o 1,62 proc. do 1,47 mln widzów (1,08 mln w Dwójce i 398 tys. w stacji informacyjnej).

Jarosław Olechowski: widzowie wracają do oglądania wieczornych programów informacyjnych

Jarosław Olechowski, dyrektor Telewizyjnej Agencji Informacyjnej uważa, że „widzowie wracają do oglądania wieczornych programów informacyjnych, bo szukają rzetelnych informacji oraz pogłębionych analiz”. - Paradoksalnie to efekt żywiołowego rozwoju Internetu. Dla wielu to właśnie sieć stała się podstawowym źródłem informacji. Problem w tym, że w internecie jest już tyle informacji, że łatwo się w nich pogubić. W dodatku informacje do internetu może wprowadzić każdy. Nie ma „kontroli jakości”, która obowiązuje w każdej redakcji. Stąd wiele newsów w sieci jest nieprawdziwych, a nawet celowo zmanipulowanych. Dlatego widzowie szukają programów, które prezentują zweryfikowane informacje, a dodatkowo prezentują analizę, co z nich wynika - mówi Wirtualnemedia.pl szef TAI.

- Oczywiście wszystko musi być zaprezentowane w nowoczesnej formie. Właśnie z tego wynika szereg inwestycji, które ostatnio przeprowadziliśmy w Telewizyjnej Agencji Informacyjnej. Zmieniliśmy sposób prezentowania informacji na antenach. Tempo dziennikarskiej narracji jest szybsze, staramy się prezentować więcej informacji w serwisach - bo właśnie za to odbiorcy najbardziej cenią internet. Zabieramy naszych Widzów do epicentrum wydarzeń. Nasi reporterzy są wszędzie tam, gdzie dzieją się ważne rzeczy - niezależnie pod jaką szerokością geograficzną mają miejsce. To także odpowiedź na internetową rewolucję. Informacje w sieci pojawiają się niemal natychmiast, granice i odległość geograficzna przestały mieć znaczenie. Dlatego teraz żeby być wiarygodnym i zaciekawić widzów dziennikarz musi być na miejscu zdarzeń, a nie opowiadać o nich zza biurka, oddalony o kilkaset czy kilka tysięcy kilometrów. Jednocześnie prezentujemy nie tylko surowe informacje. Nasi dziennikarze analizują je i prezentują Widzom wnioski, jakie płyną z szeregu - często pozornie niepowiązanych ze sobą - zdarzeń. Ta strategia przynosi efekty - informuje Wirtualnemedia.pl Olechowski.

„Fakty” liderem w grupie komercyjnej

Wśród widzów w wieku 16-49 lat w 2019 roku na pozycji lidera oglądalności znalazły się „Fakty”, których widownia zwiększyła się o 6,34 proc. do 1,03 mln oglądających.

Drugie miejsce zajęły tutaj „Wydarzenia”, które śledziło 792 tys. osób (do góry o 2,50 proc.). Podium uzupełniają „Wiadomości” (610 tys. widzów; + 11,24 proc.).

Czwarty był „Teleexpress” (544 tys. widzów; + 6,73 proc.), a piąta - „Panorama” (328 tys. widzów; + 15,08 proc. - największy wzrost w zestawieniu).

- Bardzo mocno rośnie widownia naszych programów informacyjnych, także w tak zwanej „grupie komercyjnej”. W 2017 roku z danych firmy Nielsen wynikało, że „Wiadomości” przegrywały nie tylko z „Faktami” TVN, ale także z „Wydarzeniami” Polsatu. Dzisiaj ten sam Nielsen wykazał, że w grudniu 2019 roku „Wiadomości” wygrały z „Faktami”, a „Wydarzenia” tracą do „Wiadomości” - flagowego programu informacyjnego TVP - blisko 800 tys. widzów. Systematycznie rośnie także widownia TVP Info. Tylko w grudniu ubiegłego roku zwiększyła się r/r o ponad 9 proc. To również efekt inwestycji, uruchomienia supernowoczesnego studia oraz zmiany sposobu prezentowania informacji na antenie - komentuje nam Jarosław Olechowski.

Dane oglądalności dzienników w grupie wiekowej 16-59.

Dołącz do dyskusji: „Fakty” liderem oglądalności w 2019 roku, „Wiadomości” z największym wzrostem. „Widzowie wracają do oglądania dzienników”

25 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
szok
wszystko z winy wirtualnych portali, które zamiast informacji serwują click-baity
0 0
odpowiedź
User
Ja_2020
To i tak szok, że Wiadomości gromadzą taką widownię przy tak niskim poziomie jaki reprezentują. Czego ludzie szukają oglądając ten program? Rozrywki? Innej opcji nie widzę
0 0
odpowiedź
User
anna
To że telewizyjne programy informacyjne wciąż gromadzą 1,5 - 2 - 2,5 miliona widzów to nie znaczy, że Polska jako naród będzie lepsza czy gorsza (uczciwość, wartości, rozwaga, właściwe postrzeganie świata itd.). To tylko liczby. Mądrości od poziomu oglądalności nikomu nie przybędzie. A za 5 - 10 lat internet i tak wszystko pozamiata.
0 0
odpowiedź