'Ojciec Mateusz' nie daje szans konkurencji
Drugi sezon emitowanego w TVP 1 serialu "Ojciec Mateusz" wygrywa zpropozycjami konkurencyjnych stacji i podnosi widownię Jedynki wporównaniu do zeszłego roku. Cieszy się jednak mniejsząpopularnością niż pierwsza seria produkcji.
Dotychczas w niedzielne popołudnia nadano cztery odcinki drugiejedycji "Ojca Mateusza" (trzy pokazano w paśmie o17.20 i jeden w zeszłą niedzielę o 18.10 w związku z żałobąnarodową). Ich średnia oglądalność wyniosła 4,1 mln widzów, audział TVP 1 w czasie emisji serialu ukształtował się na poziomie37,92 proc. w grupie 4+ i 33,58 proc. w 16-49 - wynika z danychAGB Nielsen Media Research dla portaluWirtualnemedia.pl.
To słabsze wyniki niż miały pierwsze trzy odcinki premierowejserii "Ojca Mateusza", które TVP 1 pokazywała w listopadzie igrudniu br. Oglądało je 6,3 mln widzów, a ich udział w rynkuwynosił odpowiednio 43,84 proc. w grupie 4+ i 35,87 proc. w grupie16-49.
Mimo spadku widowni, serial poprawia wyniki pasma, wktórym jest emitowany. Rok temu w niedziele między 17.20 a18.05 Jedynkę oglądało bowiem znacznie mniej widzów - 2,39 mlnosób, a jej udział w rynku wynosił odpowiednio 22,44 proc. i 17,21proc.
Jedynka w czasie emisji drugiej serii "Ojca Mateusza" jestzdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Na drugiej pozycjiznajduje się wtedy TVN z udziałem wynoszącym 12,65 proc., którypokazuje filmy fabularne, a raz także nadał "Milionerów". Dalejplasują się: Polsat (10,63 proc.; gł. "Kabaretobranie w ZielonejGórze", "Tylko miłość", "Rodzina zastępcza plus") i TVP 2 (9,52proc.; gł. reportaże, programy regionalne, "Tancerze").
"Ojciec Mateusz" cieszy się największą popularnościąwśród kobiet, telewidzów w wieku powyżej 40. lat,mieszkańców wsi i małych miast i osób z wykształceniem podstawowymoraz wyższym.
Dołącz do dyskusji: 'Ojciec Mateusz' nie daje szans konkurencji