SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

OLX.pl przed otoDom.pl, mocno w górę Nieruchomosci-online.pl i KB.pl (TOP10)

Wśród serwisów o budownictwie i nieruchomościach liderem jest sekcja OLX.pl o tej tematyce wyprzedzjąca otoDom.pl. Mocno zwiększyła się odwiedzalność witryn Nieruchomosci-online.pl, KB.pl i Domiporta.pl, natomiast spore spadki zanotowały dział nieruchomościowy Gratka.pl i Morizon.pl.

Według wyników badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w lipcu br. sekcję OLX.pl o budownictwie i nieruchomościach odwiedziło 4,66 mln użytkowników, czyli 17,2 proc. wszystkich internautów w Polsce. Wykona na stronie 120,94 mln odsłon, na każdego przypadło średnio 26 odsłon.

otoDom.pl (tak jak OLX.pl należący do Grupy OLX kontrolowanej przez Naspers) zanotował natomiast 3,67 mln użytkowników, 90,45 mln odsłon oraz 24,6 średniej liczby odsłon na odwiedzającego.

Wśród pozostałych serwisów z kategorii budowlano-nieruchomościowej tylko sekcja Gratka.pl (serwis w lutym br. przejął Ringier Axel Springer Media) miała powyżej 30 mln odsłon. 1,18 mln internautów wygenerowało w niej 31,13 mln odsłon, każdy przeciętnie 26,4.

Dwa serwisy zanotowały po nieco powyżej 10 mln odsłon. Na MuratorDom.pl (Grupa ZPR Media) 2,52 mln internautów wykonało 10,18 mln odsłon, a na Domiporta.pl 874,7 tys. użytkowników wygenerowało 11,91 mln odsłon. Domiporta w czerwcu br. został sprzedany przez Agorę spółce Auto Centrum z Krosna za 3,6 mln zł.

Nieruchomosci-online.pl miały w lipcu 1,86 mln użytkowników i 9,94 mln odsłon, Morizon.pl (w kwietniu przejęty przez Ringier Axel Springer Media) - 1 mln użytkowników i 6,27 mln odsłon, a KB.pl - 1,17 mln odwiedzających i 3,16 mln odsłon. W sekcji Sprzedajemy.pl o nieruchomościach 1,1 mln internautów wykonało 3,58 mln odsłon, a na Budujemydom.pl 743,4 tys. użytkowników wygenerowało 1,56 mln odsłon.

W porównaniu z lipcem br. dział OLX.pl o budownictwie i nieruchomościach zanotował spadek liczby użytkowników o 108,9 tys. (2,3 proc) i liczby odsłon o 1,61 mln (1,3 proc.), przy czym jego zasięg wzrósł o 0,17 pkt proc. (1 proc.). Zasięg zwiększył się przy spadku liczby użytkowników, ponieważ w lipcu br. łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 27 mln, a rok wcześniej na 27,9 mln.

otoDom.pl zyskał rok do roku 158,6 tys. odwiedzających (4,5 proc.), 16,95 mln odsłon (23,1 proc.) i 1,01 pkt proc. zasięgu (8 proc.), a MuratorDom.pl - 1,2 tys. użytkowników (0,05 proc.), 615,7 tys. odsłon (6,4 proc.) i 0,31 pkt proc. zasięgu (3,4 proc.).

Jeszcze większe wzrosty zasięgu i liczby odwiedzających osiągnęło kilka innych witryn. Nieruchomosci-online.pl zyskały 704,5 tys. użytkowników (60,7 proc.) i 2,75 pkt proc. zasięgu (66,3 proc.), KB.pl - 255,4 tys. użytkowników (28 proc.) i 1,06 pkt proc. zasięgu (32,5 proc.) i 81,7 tys. odsłon (2,7 proc.), a Domiporta.pl - 263 tys. odwiedzających (43 proc.), 257,5 tys. odsłon (2,2 proc.) i 1,05 pkt proc. zasięgu (47,9 proc.).

Za to Morizon.pl zanotował spadek o 125 tys. użytkowników (11,1 proc.), 4,1 mln odsłon (39,5 proc.) i 0,33 pkt proc. zasięgu (8,2 proc.), a dział budowlano-nieruchomościowy Gratka.pl - o 44,3 tys. odwiedzających (3,6 proc.), 11,44 mln odsłon (26,9 proc.) i 0,02 pkt proc. zasięgu (0,5 proc.).

Dołącz do dyskusji: OLX.pl przed otoDom.pl, mocno w górę Nieruchomosci-online.pl i KB.pl (TOP10)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl