Olympus 'zapamięta za Ciebie'
Case study kampanii wizerunkowej dla dyktafonów cyfrowych marki Olympus.
W listopadzie i grudniu 2006 r. trwała kampania wizerunkowa dyktafonów cyfrowych Olympus. Adresowana była głównie do studentów w 6 największych ośrodkach akademickich Polski – Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Gdańsku, Poznaniu, Katowicach. Za opracowanie kreacji oraz koordynację projektu odpowiadała Agencja Tomorrow.
Cel
Głównym celem kampanii było zbudowanie świadomości marki dyktafonów Olympus wśród studentów, którzy do tej pory nie używali dyktafonów.
Grupa docelowa
Kampania adresowana była do studentów z 6 największych ośrodków akademickich w Polsce.
Krótki opis kampanii
Punktem wyjścia kampanii było bezpośrednie dotarcie z przekazem do jak największej liczby studentów w Polsce. Z racji tej, że grupa odbiorców jest wyjątkowo wymagająca, zdecydowano się na zastosowanie zarówno tradycyjnych jak i niekonwencjonalnych nośników. Główne narzędzia kampanii to: citylighty, eventy oraz strona internetowa przygotowana specjalnie na potrzeby dyktafonów cyfrowych Olympus http://www.dyktafony.olympus.pl/.
Citylighty
Konsekwentna kreacja na citylightach odwoływała się do się do sytuacji bliskich każdemu studentowi: poranny wykład, nudny wykład i ostatni wykład (wizualizacja w załączeniu). CL rozmieszczone były blisko uczelni w 6 największych ośrodkach w Polsce. Do studentów docierał komunikat, że nawet poranny, nudny czy też ostatni wykład można przeżyć, bo … dyktafon Olympus zapamięta wszystko. Wzmocnieniem przekazu był taki sam komunikat zamieszczony na 5000 podkładkach pod myszy, rozmieszczonych w 100 pracowniach komputerowych 71 uczelni w całej Polsce.
Eventy
Aby przybliżyć studentom idealny wykład na 8 kluczowych uczelniach w Polsce (Uniwersytet Warszawski, Akademia Ekonomiczna w Warszawie, Szkoła Główna Handlowa, Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej w Warszawie, Uniwersytet Jagielloński, Uniwersytet Wrocławski, Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu) pojawiły się specjalnie zaprojektowane platformy: Plaża oraz Łazienka (wizualizacja
w załączeniu). Panowie przebrani w koszule hawajskie oraz panie w szlafrokach prezentowali użycie dyktafonów w tych nietypowych miejscach – idealnych salach wykładowych. Wszak zupełnie inaczej brzmi mało interesujący wykład, gdy słucha się go w wannie alby przy akompaniamencie fal morskich.
Strona www
Serwis http://www.dyktafony.olympus.pl/, jako wsparcie kampanii, poświęcony jest wyłącznie dyktafonom cyfrowym Olympus. Został stworzony przy użyciu grafiki 3 D oraz Flash 8. Pod podanym adresem znajdują się praktyczne narzędzia pozwalające na porównanie poszczególnych modeli, sprawdzenie zasięgu nagrywania oraz interaktywny przewodnik.
Efekty
Jak podaje Olympus sprzedaż rok do roku w badanych okresach po kampanii wzrosła 70%.
Dołącz do dyskusji: Olympus 'zapamięta za Ciebie'