Onet przed Allegro i WP, YouTube słabo w mobile’u (TOP50 serwisów na komputerach, smartfonach i tabletach)
Zarówno w internecie stacjonarnym, jak i mobilnym najpopularniejszymi serwisami wśród polskich użytkowników są Google i Facebook. YouTube znacznie niższą odwiedzalność ma w internecie mobilnym, a wśród polskich stron liderem jest Onet.pl, wyprzedzający Allegro.pl i WP.pl.
W kwietniu br. domena Google.pl na komputerach zanotowała 22,88 mln polskich realnych użytkowników, co oznacza 88,62 proc. wszystkich internautów w naszym kraju - wynika z badania gemiusAudience. Dodatkowo Google.com miało 15,44 mln użytkowników i 59,82 proc. zasięgu.
Między domenami Google znalazły się dwa inne globalne serwisy: Facebook (z 19,42 mln użytkowników) i YouTube (18,4 mln).
Więcej niż połowa polskich internautów odwiedziła jeszcze dwa najpopularniejsze polskie witryny: Onet.pl (14,84 mln użytkowników i 57,48 proc.) i Allegro.pl (12,97 mln użytkowników i 50,26 proc.). Na dalszych pozycjach znalazły się trzy inne największe portale horyzontalne: WP.pl (12,33 mln użytkowników), Interia.pl (9,16 mln) i Gazeta.pl (7,9 mln).
Jeśli chodzi o media pozainterentowe, to najchętniej odwiedzanym serwisem tytułu prasowego jest Fakt.pl (od jesieni ub.r. działającym pod marką Fakt24.pl) z 5 mln użytkowników, a dalej znalazły się Wyborcza.pl (4 mln) i Naszemiasto.pl (3,8 mln). Natomiast wśród kanałów telewizyjnych liderem jest serwis TVN24 (4,2 mln użytkowników) wyprzedzający witrynę Telewizji Polskiej (3,16 mln).
TOP50 serwisów pod względem liczby użytkowników na komputerach | |||
(gemiusAudience) | |||
lp. | wydawca | kwiecień 2016 | |
użytkownicy (real users) | zasięg | ||
1 | google.pl | 22 877 659 | 88,62% |
2 | facebook.com | 19 421 027 | 75,23% |
3 | youtube.com | 18 399 973 | 71,28% |
4 | google.com | 15 442 474 | 59,82% |
5 | onet.pl | 14 838 011 | 57,48% |
6 | allegro.pl | 12 974 939 | 50,26% |
7 | wp.pl | 12 333 534 | 47,78% |
8 | wikipedia.org | 10 310 229 | 39,94% |
9 | olx.pl | 10 266 750 | 39,77% |
10 | interia.pl | 9 161 633 | 35,49% |
11 | gazeta.pl | 7 901 976 | 30,61% |
12 | blogspot.com | 7 260 655 | 28,13% |
13 | ceneo.pl | 6 738 835 | 26,10% |
14 | o2.pl | 5 590 719 | 21,66% |
15 | money.pl | 5 187 941 | 20,10% |
16 | cda.pl | 5 128 491 | 19,87% |
17 | fakt.pl | 5 002 114 | 19,38% |
18 | bet-at-home.com | 4 926 917 | 19,09% |
19 | filmweb.pl | 4 864 553 | 18,84% |
20 | bet365.com | 4 826 906 | 18,70% |
21 | otomoto.pl | 4 683 266 | 18,14% |
22 | ipko.pl | 4 328 233 | 16,77% |
23 | orange.pl | 4 289 306 | 16,62% |
24 | dobreprogramy.pl | 4 265 337 | 16,52% |
25 | tvn24.pl | 4 203 041 | 16,28% |
26 | wyborcza.pl | 3 996 140 | 15,48% |
27 | twitter.com | 3 925 181 | 15,21% |
28 | microsoft.com | 3 854 400 | 14,93% |
29 | zumi.pl | 3 836 500 | 14,86% |
30 | naszemiasto.pl | 3 796 737 | 14,71% |
31 | vod.pl | 3 732 512 | 14,46% |
32 | chomikuj.pl | 3 624 835 | 14,04% |
33 | play.pl | 3 491 322 | 13,52% |
34 | polki.pl | 3 444 854 | 13,34% |
35 | ingbank.pl | 3 364 904 | 13,03% |
36 | abczdrowie.pl | 3 342 794 | 12,95% |
37 | betclic.com | 3 327 963 | 12,89% |
38 | gry.pl | 3 299 713 | 12,78% |
39 | panoramafirm.pl | 3 274 674 | 12,69% |
40 | infor.pl | 3 218 075 | 12,47% |
41 | lotto.pl | 3 205 357 | 12,42% |
42 | tvp.pl | 3 165 153 | 12,26% |
43 | tekstowo.pl | 3 099 280 | 12,01% |
44 | komputerswiat.pl | 3 091 752 | 11,98% |
45 | mbank.pl | 2 986 593 | 11,57% |
46 | player.pl | 2 880 522 | 11,16% |
47 | zadane.pl | 2 841 278 | 11,01% |
48 | plejada.pl | 2 796 628 | 10,83% |
49 | poradnikzdrowie.pl | 2 744 099 | 10,63% |
50 | instagram.com | 2 720 893 | 10,54% |
1 2
Dołącz do dyskusji: Onet przed Allegro i WP, YouTube słabo w mobile’u (TOP50 serwisów na komputerach, smartfonach i tabletach)