Opera przejmuje AdMarvel
Opera Software uzgodniła warunki przejęcia firmy AdMarvel działającej na rynku mobilnej reklamy.
AdMarvel to niewielka prywatna firma z siedzibą w San Mateo w stanie Kalifornia. Opracowała ona pakiet produktów pozwalający zarządzać metodami dostarczania reklam na ekrany mobilnych urządzeń.
Norweski producent popularnej przeglądarki internetowej zapłaci za AdMarvel 8 milionów dolarów w gotówce. Jeśli w ciągu najbliższych 24 miesięcy spełnione zostaną określone warunki finansowe, Opera wyłoży kolejne 15 milionów dolarów.
To kolejne w ostatnim czasie przejęcie na rynku mobilnej reklamy, chociaż dużo skromniejsze biorąc pod uwagę wartość poprzednich transakcji. Na początku listopada minionego roku Google ogłosiło przejęcie za 750 milionów dolarów firmy AdMob. Z kolei na początku stycznia Apple kupiło za nieujawnioną sumę (nieoficjalnie 275 mln USD) firmę Quattro Wireless.
źródło: TechCrunch
Dołącz do dyskusji: Opera przejmuje AdMarvel