Optymiści w sieci
Społeczność Internautów nabiera znaczenia nie tylko pod względem ilościowym (stanowi ona obecnie 28% populacji w wieku 15-75 lat, czyli ok. 8.4 mln osób), ale również pod względem spójności cech społeczno-demograficznych
W ten sposób społeczność Internautów coraz wyraźniej odróżnia się od grupy osób nie korzystających z sieci.
Wśród użytkowników globalnej sieci komputerowej przeważają ludzie młodzi, studenci lub uczniowie, a co za tym idzie również osoby niepracujące. Wśród Internautów jest czterokrotnie więcej osób w wieku 15-24 niż wśród osób nie surfujących po sieci oraz siedmiokrotnie więcej uczniów i studentów.
Poza osobami uczącymi się, znaczny odsetek w grupie Internautow stanowią również obywatele uprawiający wolne zawody. Jest ich aż siedmiokrotnie więcej, niż w przypadku grupy respondentów deklarujących nie korzystanie z sieci. Internauci mogą się też pochwalić trzykrotnie liczniejszym udziałem w swoim gronie pracowników umysłowych (17% w stosunku do 6%).
Analiza danych NetTrack potwierdza także, że wśród Internautów jest więcej osób, których dochody miesięczne netto mieszczą się w przedziale 1800 PLN +. Ponadto osoby korzystające z sieci czterokrotnie częściej, niż nie korzystające deklarują, że pieniędzy starcza im na wszystkie wydatki. Można powiedzieć, że Internauci mają bardziej optymistyczne zdanie na temat swojego położenia finansowo - materialnego.
Korzystajacy z Internetu | |
2 565 przypadków (28,4% próby) | |
Jak często korzystasz z internetu | |
codziennie lub prawie codziennie | 49,70% |
kilka razy w tygodniu | 24,20% |
raz na tydzień | 13,50% |
kilka razy w miesiącu | 7,60% |
raz na miesiąc | 3,00% |
rzadziej niż raz na miesiąc | 2,00% |
trudno powiedzieć | 0,00% |
Gdzie korzystasz z internetu | |
w domu | 62,50% |
w pracy | 23,90% |
w szkole / na uczelni | 22,10% |
u znajomych | 13,50% |
w kawiarni internetowej, sklepie komputerowym | 12,40% |
w innym miejscu | 1,30% |
Którą stronę internetową odwiedziłeś w ciągu miesiąca? | |
ONET (www.onet.pl) | 73,60% |
WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) | 62,20% |
GOOGLE (www.google.pl) | 53,20% |
INTERIA.PL (www.interia.pl) | 41,50% |
GADU-GADU (www.gadugadu.pl) | 40,30% |
ALLEGRO (www.allegro.pl) | 32,50% |
IDEA (www.idea.pl) | 18,50% |
PORTAL O2 (www.o2.pl) | 17,70% |
PORTAL GAZETA (www.gazeta.pl) | 16,70% |
ERA (www.era.pl) | 13,10% |
Źródło: Net Track, Millward Brown SMG/KRC
Okres: Styczeń 2005 : Marzec 2005
Grupa celowa: Korzystający z Internetu
Próba: 2 565 przypadków
Dołącz do dyskusji: Optymiści w sieci