Orange ma 14,7 mln klientów, spadają przychody
Przychody Telekomunikacji Polskiej (TPSA) w segmencie telefonii komórkowej (marka orange) w II kw. 2012 r. wyniosły 1949 mln zł, poinformowała spółka. Oznacza to spadek o 0,9% r/r i wzrost o 4,7% kw/kw.
"Przychody w segmencie telefonii komórkowej zmniejszyły się o 0,9% r/r, głównie w wyniku niekorzystnego wpływu obniżek stawek MTR za SMS i połączenia głosowe, który wyniósł 47 mln zł. Z wyłączeniem tego wpływu, przychody segmentu komórkowego zwiększyły się w II kw. o 1,5% r/r" - czytamy w raporcie.
Spółka podała, że wzrost z wyłączeniem wpływu regulacji wynikał przede wszystkim z rosnącej liczby klientów (przyrost o 222 tys. r/r do 14,757 mln) oraz odporności wskaźnika ARPU z usług detalicznych.
Marża EBITDA w segmencie komórkowym w II kw. wyniosła 28,4%, wobec 30,1% przed rokiem. Spółka podała, że było to głównie wynikiem presji po stronie kosztów sprzedaży - wynikającej zarówno z wyższej liczby smartfonów, jak i osłabienia złotego.
W I poł. 2012 roku spółka miała 497 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 1183 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 7190 mln zł wobec 7519 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Orange ma 14,7 mln klientów, spadają przychody