„Palenie jest słabe” - Lesz, Sykut i Brzozowski w kampanii do gimnazjalistów (wideo)
Stowarzyszenie Manko zaczęło kampanię edukacyjno-profilaktyczną „Palenie jest słabe” adresowaną gimnazjalistów i pedagogów. Ambasadorami akcji są m.in. Paulina Sykut-Jeżyna, Natalia Lesz, Rafał Brzozowski i Filip Wolański.
Powodem akcji „Palenie jest słabe” są statystyki, według których 19 proc. nastolatków w wieku 13-15 lat pali papierosy, a codziennie zaczyna to robić ok. 500 dzieci. Celem kampanii jest promocja zdrowego trybu życia bez obecności papierosa - zachęcenie młodzieży do inwestowania zdrowia i energii w realizację swoich pasji, zamiast marnowania ich na nałogi, oraz walka ze stereotypem papierosa jako symbolu niezależności, buntu i mody.
Działania są prowadzone głównie w południowej części Polski - obejmują spotkania edukacyjne odbywające się w stolicach pięciu województw: małopolskiego, lubelskiego, świętokrzyskiego, śląskiego i podkarpackiego. Łączna liczba szkół biorących udział w akcji przekroczy pół tysiąca.
W ramach akcji zorganizowano konkurs na najlepszy film lub zdjęcie związane z jej tematem. W zabawie mogą wziąć udział grupy od trzech do pięciu osób, składające się z uczniów gimnazjów, które zostały włączone do programu. Internauci będą wybierali najlepsze prace zamieszczone facebookowym panpage’u „Palenie jest słabe”. Konkurs zostanie zwieńczony w grudniu br. galą finałową.
Ambasadorami kampanii są dziennikarka i prezenterka Paulina Sykut-Jeżyna, aktorka i wokalistka Natalia Lesz, piosenkarz Rafał Brzozowski, sportowcy Piotr Kuleta i Filip Wolański oraz piosenkarz Tomasz Szczepanik z zespołu Pectus.
Działania w mediach obejmują telewizję (TVP Kraków, TVS), Radio Kraków, internet (wkrakowie.pl, dlamaturzysty.pl, charaktery.eu, małopolanin.pl, tarnowianin.com, bochnianin.pl) oraz prasę („Panorama Powiatu Wielickiego”, „Magazyn Studencki Manko”, „Drogowskaz Maturzysty”, „Myśl Zdrowo”, „Głos Seniora”, „Tygodnik Podhalański”, „Tygodnik Przełom”, „Magazyn Droga” i „Magazyn Źródło”). Wszystkie te stacje, tytuły i serwisy są patronami medialnymi akcji.
Kampania jest współfinansowany ze środków Ministerstwa Zdrowia. Jej partnerami strategicznymi są Krakowska Akademia im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego, Szalotka, Marcin Urban Fotografia, Benedictus, Grota Solno-Jodowa oraz Mumin's Interactive.
Dołącz do dyskusji: „Palenie jest słabe” - Lesz, Sykut i Brzozowski w kampanii do gimnazjalistów (wideo)
Albo ktoś za to wziął w łapę i wtedy "kampania" ma sens dla niego albo nie wziął i wtedy ta "kampania" jest bzdurą do kwadratu. Ja musiałem zapalić jak to zobaczyłem.
Palenie jest super! - to dużo mocniejszy przekaz. Porównajmy sobie reklamy Marlboro albo Cameli do tego żartu o niepaleniu. Poziom reklamy społecznej w tym kraju jest na poziomie kostki, więc lepiej nie robić bo to działa w drugą stronę.