Philips oficjalnym sponsorem MŚ w Piłce Nożnej
Philips, już po raz szósty z rzędu, jest oficjalnym sponsorem Mistrzostw Świata w piłce nożnej. Jakie działania w Polsce?
Kampania reklamowa została oparta na skojarzeniach związanych z FIFA World CupTM 2006 i obejmie kompleksowe działania marketingowe: reklamę prasową, radiową, outdoor, promocje i konkursy konsumenckie oraz działania Public Relations.
Aktywne działania reklamowe
Od połowy marca do początku lipca trwać będzie akcja reklamowa Philips, której celem jest promocja nowej serii płaskich telewizorów z technologią Ambilight oraz poinformowanie, że firma jest oficjalnym partnerem FIFA w Mistrzostwach Świata 2006. Głównym motywem kampanii są twarze kobiet pomalowane w narodowe barwy państw, które wezmą udział w najbliższych mistrzostwach. Grupę docelową stanowią głównie mieszkańcy dużych miast, w wieku 25-45 lat, zarówno mężczyźni, jak i kobiety. Działania reklamowe będą widoczne w prasie, na zewnętrznych nośnikach wielkoformatowych oraz w punktach sprzedaży detalicznej. Kampania prasowa rozpoczynająca się na początku maja obejmie zarówno tygodniki opiniotwórcze, pisma lifestylowe, magazyny kobiece, jak i prasę wnętrzarską oraz miesięczniki branżowe Audio/Video. Kampania outdoor prowadzona będzie w centralnych punktach Warszawy, gdzie pojawią się trójwymiarowe billboardy. Największy nośnik reklamy zewnętrznej (winyl) zostanie umieszczony na budynku Riviery. Ponadto w miejscach sprzedaży produktów Philips pojawią się specjalnie przygotowane pod kątem FIFA World CupTM 2006 materiały graficzne POS, plakaty i specjalne dekoracje. W wybranych salonach będzie można spotkać również hostessy ubrane w barwy narodowe reprezentacji Polski.
Konkursy i promocje konsumenckie
Równolegle z kampanią reklamową, w punktach sprzedaży będą realizowane konkursy dla klientów i promocje konsumenckie pod wspólną nazwą „Philips Football fiesta”. Pierwszym etapem promocji była akcja „Trzymamy za naszych”. Wszyscy klienci, którzy od 15.03 do 15.04.2006 nabyli specjalnie oznaczone zestawy kina domowego, wzięli udział w losowaniu 50. podwójnych zaproszeń na Mundial oraz 500 karnetów do wypożyczalni Beverly Hills Video. Dla osób, które najszybciej odesłały kupon, przygotowano 1000 nagród gwarantowanych w postaci odtwarzaczy MP3/CD i płyt DVD z koncertami światowych gwiazd. Druga część akcji to projekt zatytułowany „Gadżety piłkarskie gratis”, który potrwa do początku lipca i dotyczy wybranych modeli przenośnych odtwarzaczy DVD i akcesoriów Philips. Dla klientów przygotowano koszulki piłkarskie (między innymi unikatowe koszulki ZSRR, DDR oraz Czechosłowacji) lub płyty DVD FIFA Fever opisujące 100 lat historii piłki nożnej i zawierające najciekawsze akcje z 17 Mistrzostw Świata. Punktem kulminacyjnym kampanii „Philips Football fiesta” jest promocja „Emocje u siebie i na wyjeździe”, która potrwa od maja do początku lipca. Promocja obejmie wybrane modele płaskich telewizorów, wszystkie zestawy kina domowego oraz nagrywarki DVD. To właśnie nagrywarki cieszą się przed Mundialem szczególnym zainteresowaniem konsumentów chcących uchwycić każdy pasjonujący moment Mistrzostw. Sytuacja jest analogiczna do tej, która miała miejsce 8 lat temu - przed Mistrzostwami Świata w piłce nożnej we Francji w 1998 roku. Philips odnotował wówczas wyraźny wzrost sprzedaży magnetowidów. Zakup oznaczonych urządzeń będzie premiowany nagrodami gwarantowanymi. Kupujący kino domowe otrzymają piłkarskie koszulki. Na nabywców nagrywarek czekają repliki piłek Adidas, które będą używane podczas FIFA World CupTM 2006. Nabywcy wybranych telewizorów otrzymają nagrywarkę Philips DVDR-HDD 3300. Wszystkie promocje są również komunikowane i wspierane za pośrednictwem internetowej mikrowitryny konsumenckiej www.PhilipsFootballFiesta.com.
Działania Public Relations
Nowa strategia komunikacyjna jest wspierana przez działania Public Relations, które kierowane są do szerszej grupy docelowej, niż pozostałe narzędzia kampanii – docierają również do prasy przeznaczonej dla młodzieży. Podczas kwietniowej konferencji prasowej Philips zaprezentował najnowsze produkty elektroniki użytkowej, w tym płaskie telewizory wyposażone w technologię Ambilight, jak również nagrywarki DVDR. Nowe telewizory pozwolą kibicom Mundialu pełniej przeżywać emocje związane z piłkarskimi zmaganiami.
Philips na bieżąco aktualizuje swoje biuro prasowe www.pr.philips.pl, gdzie między innymi zostały zamieszczone wyniki badań przeprowadzonych wśród kibiców we współpracy z serwisem Yahoo!TM. Badania ukazują w sposób szczegółowy różne oblicza pasji piłkarskiej. W biurze internetowym Philips zamieszczane są informacje i zdjęcia na temat produktów, a także ciekawostki dotyczące Mistrzostw Świata. Można tam dowiedzieć się wszystkiego o technologiach Philips dostarczanych na stadiony, na których rozgrywane będą Mistrzostwa.
Dołącz do dyskusji: Philips oficjalnym sponsorem MŚ w Piłce Nożnej