SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Pisma z rodziny „Auto Świata” tracą, zyskuje „Classic Auto”

Największy spadek sprzedaży ogółem wśród magazynów motoryzacyjnych w lipcu br. zanotował „Auto Świat Poradnik”, sporo stracił też „Świat Motocykli”. Największymi wzrostami pochwalić się mogły natomiast pisma „Classic Auto” i „Auto-Moto”.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl wynika, że liderem sprzedaży w segmencie pism motoryzacyjnych pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer), który nieznacznie, o 0,16 proc., poprawił swoją średnią sprzedaż ogółem, która wyniosła 102 821 egz. Drugi w kolejności „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska) zanotował stratę w wysokości 6,98 proc. i jego sprzedaż spadła do 92 350 egz.

Wśród miesięczników na pierwszym miejscu w dalszym ciągu znajduje się „Top Gear” (Grupa Burda), którego sprzedaż ogółem spadła o 9,56 proc. i wyniosła 55 016 egz. Magazyn ten od wydania wrześniowego wydawany jest przez firmę Ringier Axel Springer Polska (poznaj szczegóły).

Drugą pozycję zajęło „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem 40 152 egz. i wzrostem o 13,75 proc.
   
Najbardziej w dół (o 20,21 proc.) poszybowała sprzedaż ogółem „Auto Świata Poradnika” (Ringier Axel Springer Polska) i wyniosła ona 34 678 egz. Tytuł ten znalazł się na miejscu trzecim wśród miesięczników.

Najlepiej poradził sobie natomiast zamykający tabelę magazyn „Classic Auto” (Stratos Concept), którego sprzedaż ogółem wzrosła o 16,67 proc. i ostatecznie wyniosła w lipcu br. 7 496 egz.

Wirtualnemedia.pl lipiec
ZKDP 2011 2010
Tytuł Sprzedaż ogółem
tygodniki
Motor 102 821 102 658
Auto Świat 92 350 99 279
miesięczniki
Top Gear 55 016 60 833
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych 40 152 35 299
Auto Świat Poradnik 34 678 43 463
Auto Motor i Sport 31 090 34 445
Świat Motocykli 22 979 26 023
Cars Magazyn o Samochodach 15 076 -
Automobilista 10 012 9 900
Classic Auto 7 496 6 425



W lipcu br. stosunku do czerwca br. sytuacja wśród tygodników była inna niż w ujęciu rocznym. 1,62-procentową stratę zanotował „Motor”, podczas gdy „Auto Świat” poprawił swój wynik o 4,15 proc.

Dobrze wypadł miesięcznik „Cars” (Wydawnictwo Zwierciadło), którego sprzedaż wzrosła najbardziej, bo o 11,02 proc. Nie pomogło to jednak temu tytułowi utrzymać się na rynku , październikowy numer był ostatnim, który pojawił się na rynku (więcej na ten temat). Najwięcej stracił natomiast magazyn „Auto Świat Poradnik” (spadek o 22,59 proc.). 

Wirtualnemedia.pl 2011
ZKDP lipiec czerwiec
Tytuł Sprzedaż ogółem
tygodniki
Motor 102 821 104 513
Auto Świat 92 350 88 672
miesięczniki
Top Gear 55 016 54 585
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych 40 152 38 477
Auto Świat Poradnik 34 678 44 800
Auto Motor i Sport 31 090 30 094
Świat Motocykli 22 979 23 280
Cars Magazyn o Samochodach 15 076 13 579
Automobilista 10 012 9 210
Classic Auto 7 496 7 084


 

Dołącz do dyskusji: Pisma z rodziny „Auto Świata” tracą, zyskuje „Classic Auto”

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
motorniczy
Czy Cars się utrzyma?
0 0
odpowiedź
User
M
carsa juz oficjalnie zamkneli, panie motorniczy.
20 12
odpowiedź