PKP z aplikacją do zakupu biletów i przeglądania usług na dworcach
Polskie Koleje Państwowe udostępniły nową aplikację - PKP.appka, która pokaże jakie usługi dostępne są na danej stacji. Będzie też można za jej pośrednictwem kupić bilet na pociąg.
PKP.appka to nowa aplikacja stworzona przez Polskie Koleje Państwowe S.A. dla wszystkich pasażerów kolei w Polsce. Nowe narzędzie łączy w sobie różne funkcje. Za pomocą aplikacji będzie można sprawdzić jakie usługi są dostępne na dworcu, gdzie znajdują się poczekalnie, kasy biletowe, toalety, przechowalnie bagażu, stojaki rowerowe czy udogodnienia dla osób o ograniczonej mobilności.
W aplikacji można sprawdzić również informacje o punktach handlowych i usługowych: sklepach, kawiarniach, barach szybkiej obsługi, kwiaciarniach, salonikach prasowych. Podróżni znajdą w niej także przydatne wskazówki, np. dotyczące tymczasowej organizacji ruchu pieszych na dworcu czy funkcjonowania dworca tymczasowego w trakcie prowadzonych remontów.
Aplikacja wyposażona jest ponadto w przycisk SOS, którego użycie umożliwi szybkie połączenie z pracującymi przez całą dobę służbami PKP odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo.
W PKP.appce można także sprawdzić aktualizowane w czasie rzeczywistym odjazdy i przyjazdy pociągów na danej stacji, wyszukać połączenie oraz kupić bilet.
Aplikacja PKP Intercity zamiast IC Mobile Navigator
Kolejarze wprowadzili też nową aplikację o nazwie PKP Intercity, która zastępuje dotychczasową - IC Mobile Navigator.
Oferuje ona wiele rozwiązań zwiększających komfort użytkowania i oszczędzających czas podróżnych. Do nich należy funkcja zakupu biletów "Tam i Powrót" w ramach jednej transakcji, a same połączenia szybko i łatwo znaleźć można dzięki wyborowi filtrów w wyszukiwarce. W ramach jednej transakcji podróżni zakupią też bilety na przejazd z przesiadką oraz bilety na przewóz roweru, dodatkowego bagażu czy czworonogiego towarzysza podróży.
W aplikacji można sprawdzić najtańsze i najszybsze połączenie w wybranej relacji. W aplikacji wprowadzono funkcję graficznej rezerwacji miejsc, która umożliwia wybór konkretnego miejsca ze schematu pociągu.
Dzięki modułowi mWARs, w pociągach z wagonem restauracyjnym, podróżni będą mogli zamówić posiłek nie wstając z fotela. Wybraną potrawę lub napój obsługa dostarczy do miejsca pasażera. Dodatkowo w aplikacji każdy podróżny znajdzie informację o śladzie węglowym jaki wygeneruje podróż w porównaniu do innych środków transportu.
PKP Intercity sprzedało ponad milion biletów przez internet
Pod koniec grudnia PKP Intercity poinformowało, że sprzedało ponad milion biletów przez platformy sprzedażowe Koleo, mPay i e-podróżnik.pl. Spółka dodała, że obecnie przez kanały zdalne bilety PKP Intercity kupuje już 70 proc pasażerów.
"Przekroczona została bariera pierwszego miliona biletów sprzedanych przez agencyjne kanały sprzedaży. Realizując strategię inwestycyjną +PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji+, narodowy przewoźnik wprowadził ujednolicone warunki handlowe. Podjęto współpracę z partnerami zewnętrznymi, którzy na swoich platformach sprzedażowych oferują również bilety narodowego przewoźnika" - przekazało PKP Intercity.
Spółka przypomniała, że we wrześniu 2021 roku wprowadzono nowy model sprzedaży agencyjnej, który wyróżnia się ujednoliconymi warunkami handlowymi dla wszystkich partnerów. Znacznie upraszcza to kwestie formalne związane z rozpoczęciem współpracy - podkreślono. Od tego czasu do współpracy z PKP Intercity przystąpiły trzy spółki. Od 31 maja 2022 r. bilety przewoźnika można kupić przez aplikację mPay, a od 2 czerwca - w serwisie e-podróżnik.pl. Pod koniec października 2022 r. do tego grona dołączył kolejny partner – Koleo, które oferuje możliwość zakupu biletów w aplikacji oraz na stronie internetowej.
"Naszym celem jest stworzenie intuicyjnej, szybkiej i prostej możliwości zakupu biletów, czyli takiej jaką lubią i jakiej oczekują podróżni. Chcemy umożliwić zakup biletów PKP Intercity w wielu różnych kanałach, tak by każdy mógł wybrać preferowany przez siebie sposób. Cieszymy się, że pasażerowie chętnie korzystają z udostępnionych wspólnymi siłami możliwości. Wyniki sprzedaży dowodzą, że podjęliśmy właściwą decyzję pół roku temu o umożliwieniu dystrybucji biletów przez platformy partnerów zewnętrznych" – przekazał cytowany w informacji członek zarządu PKP Intercity Tomasz Gontarz.
Jak podano, obecnie przez kanały zdalne, przede wszystkim internet lub aplikację mobilną, bilety PKP Intercity kupuje już 70 proc pasażerów. Jednocześnie Polacy coraz rzadziej kupują bilety w kasach i przez terminale mobilne. W pierwszym półroczu przedpandemicznego 2019 r. ich udział w sprzedaży wyniósł 46,2 proc., a w pierwszych sześciu miesiącach 2022 r. już tylko 32,4 proc.
PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który zapewnia komunikację pomiędzy dużymi miastami oraz popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju, a także umożliwia podróżowanie po Europie. W ramach rozszerzonej strategii inwestycyjnej "PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji" do 2030 r. spółka przeznaczy 27 mld zł na nowoczesny tabor oraz stacje postojowe.
Dołącz do dyskusji: PKP z aplikacją do zakupu biletów i przeglądania usług na dworcach
Marnowanie środków
To takie typowe dla polskich kolei, te wszystkie spółeczki córeczki, wnuczki i tak dalej.
Dworcami zarządza jedna spółka, torami inna, przejazdami jeszcze inna.
Efekt?
Kiedyś na małej stacyjce jedna osoba na jednej zmianie sprzedawała bilety, opuszczała i podnosiła zapory, odprawiała pociągi i zajmowała się papierologią. Oraz odpowiadała za porządek i podlewanie kwiatków w donicach na peronie.
Wiadomo, na jednej stacji było lepiej na innej gorzej ale jakoś to wyglądało.
Teraz tym musiałyby się tym zajmować ze cztery osoby, z czterech różnych spółek, więc stacyjka zwykle nie ma wcale obsługi.
Efekty można podziwiać w trakcie podróży pociągiem.
Za to ile miejsc w zarządach!