Plany Clear Channel Poland na 2005 rok
Polityka handlowa Clear Channel na rok 2005 przewiduje urealnienie cen sprzedaży powierzchni reklamowych oraz wdrożenie nowej strategii zarządzania klientami kluczowymi - Key Account Management
Bez zasadniczych zmian pozostanie natomiast oferta produktowa. Jak dotychczas główną ofertę stanowią klasyczne nośniki outdoorwe czyli tablice 4x3, citylighty oraz backlity, przy czym w roku 2005 planowany jest jakościowy rozwój sieci 4x3, mający na celu umocnienie ich pozycji jako oferty premium w segmencie 12 m2. W pierwszym kwartale 2005 planowane jest też wprowadzenie zupełnie nowej oferty związanej z siecią citylightów - informuje w komunikacie CCP.
Drugą grupę stanowią tzw sieci dedykowane czyli reklama na terenie szkół i uczelni, wakacyjna sieć w kurortach morskich oraz nośniki w centrach biznesu. Ta ostatnia sieć w 2005 ulegnie rozbudowanie, w celu uzyskania docelowej dystrybucji w obrębie 8 największych aglomeracji miejskich.
W 2005r zmianie ulega cennik. Przede wszystkim wiąże się to z urealnieniem cen katalogowych.
- Od kilku lat doświadczamy wojny rabatowej w mediach. W konsekwencji ceny w katalogach przestały odzwierciedlać rzeczywistość. Jeszcze do niedawna utrzymywanie wysokich cen katalogowych pozwalało na wykazanie wysokich rabatów. Teraz kiedy nawet telewizja urealnia ceny, a wszyscy na rynku mają świadomość, że oficjalne cenniki przestały być punktem odniesienia, urealnienie cen staje niezbędne. - wyjaśnia Jarosław Chojecki, Dyrektor Sprzedaży Clear Channel Poland.
Cennik na przyszły rok zawiera ceny dla dwóch okresów kampanii: dwóch tygodni oraz miesiąca. Oba systemy sprzedaży są elementem standardowej polityki handlowej Clear Channel Poland. W cenniku 2005 pojawią się dwie nowe pozycje cenowe. Pierwsza dotyczy ceny powierzchni 4x3 w tzw. mikisie czyli kiedy kampania prowadzona jest jednocześnie przy wykorzystaniu billboardów i freeboardów (cena freeboardów jest wyższa od billboardu o 50%). Druga dotyczy oferty "Trafić do celu" czyli specjalnego pakietu citylightów kierunkowych. W tym wypadku cena jest wyższa od citylightu w kampanii ogólnopolskiej o 20%.
- Wyższe ceny citylightów kierunkowych wynikają z faktu, iż precyzyjnie wyselekcjonowane nośniki wskazują dojazd do konkretnego miejsca zgodnego z życzeniem klienta. - tłumaczy Jarosław Chojecki.
System rabatów pozostaje bez zmian. Obowiązuje 7% prowizja agencyjna oraz 10% za wyłączność budżetu i 3% za przedpłatę, a rabat za podpisanie umowy rocznej może wynieść do 15%. Ceny na miesiące wakacyjne (lipiec, sierpień) zawierają rabat w wysokości 15%.
Jednym z kluczowych elementów polityki handlowej w 2005r jest wdrożenie strategii Kay Account Management. Program skierowany jest do największych reklamodawców, zarówno obecnych klientów firmy jaki i potencjalnych. Ideą projektu jest stworzenie indywidualnych pakietów dotyczących warunków handlowych i zakresu obsługi takich klientów oraz specjalnie dla nich opracowany pakiet usług dodatkowych. Pakiet taki może obejmować np. bezpłatne badania pre- i post- testowe uwzględniające specyficzne potrzeby klienta jeśli chodzi zakres badania.
Jednym z kluczowych elementów polityki handlowej w 2005r jest wdrożenie strategii Kay Account Management. Program skierowany jest do największych reklamodawców, zarówno obecnych klientów firmy jaki i potencjalnych. Ideą projektu jest stworzenie indywidualnych pakietów dotyczących warunków handlowych i zakresu obsługi takich klientów oraz specjalnie dla nich opracowany pakiet usług dodatkowych. Pakiet taki może obejmować np. bezpłatne badania pre- i post- testowe uwzględniające specyficzne potrzeby klienta jeśli chodzi zakres badania.
W 2005r Clear Channel zamierza uzupełnić ofertę produktową właśnie ofertą badań. W ciągu ostatnich lat firma prowadziła badania głównie na potrzeby promocji swoich produktów, teraz zamierza udostępnić swoim klientom szeroki pakietu usług badawczych. W ofercie badań znajdują się:
- unikalne w skali kraju badanie pre-testowe layoutu plakatu outdoorowego - Layout Impact Tesc (LIT),
- badanie skuteczności kampanii - Plakat Impact Test,
- badanie skuteczności kampanii realizowanych w hipermarketach - APS Impact Test
- oraz nowe badanie efektywności kampanii przeprowadzonych w centrach biznesu - CB Impact Test.
- Wszystkie badania realizowane są przez współpracujący od lat z Clear Channel i innymi firmami outdoorowymi OBOiR Mareco Polska. Nasza oferta badań akcji outdoorowych jest najszersza na rynku, a klient zlecając je za naszym pośrednictwem uzyskuje wyjątkowo atrakcyjne warunki - wyjaśnia Anna Nowakowska-Godun.
W 2005r. pojawiają się także udoskonalenia w obrębie narzędzi sprzedażowych. Clear Channel Media Plan - narzędzie do planowania kampanii - wzbogacono o dodatkowe źródła tzw. twardych danych.
- Wykorzystywać będziemy dane socjodemograficzne Acxiom, badania widowni nośników (dane pochodzące z badań realizowanych przez spółkę Polskie Badania Outdooru) oraz dane GUS na temat gęstości zaludnienia. Informacje te włączone zostały do Clear Channel Media Planu, co pozwoli jeszcze lepiej planować kampanie w zakresie: dotarcia do grupy docelowej, siły tego dotarcia (impact) oraz doboru i dystrybucji nośników. - powiedziała Anna Nowakowska-Godun, dyrektor Marketingu Clear Channel Poland.
Po wprowadzeniu w 2004r nowatorskiego systemu selekcji lokalizacji przy użyciu interaktywnych map cyfrowych przyszedł czas na kolejne rozwiązania. W konsekwencji przejścia w br. na system cyfrowej dokumentacji zdjęciowej do powszechnego użytku w 2005r wejdzie nowa przeglądarka dokumentacji zawierająca szereg dogodnych dla użytkownika rozwiązań w zakresie trybu przeglądania zdjęć.
Dołącz do dyskusji: Plany Clear Channel Poland na 2005 rok