Platforma nc+ chce dogadać się z UOKiK, decyzja urzędu coraz bliżej
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta w ciągu kilkunastu dni ma wydać decyzję w postępowaniu administracyjnym, które wszczął przeciw spółce ITI Neovision - operatorze nowej platformy cyfrowej nc+.
Postępowanie było efektem licznych skarg klientów platformy n i Cyfry, którzy alarmowali, że otrzymują listy informujące, że jeżeli do 19 kwietnia br. nie wypowiedzą dotychczasowej umowy z platformą, z początkiem maja zostanie ona automatycznie zastąpiona umową z nc+ na 18 miesięcy Po analizie tych zgłoszeń prezes Urzędu nabrała wątpliwości, czy ITI Neovision nie dokonuje w ten sposób jednostronnej zmiany umów (ceny usługi oraz oferty programowej) zawartych na czas oznaczony, dając klientom za mało czasu na złożenie rezygnacji.
- Sytuacja, w której spółka jednostronnie zmienia umowę zawartą na czas określony i jednocześnie nie daje wyboru konsumentowi oraz nie zwraca wszystkich kosztów poniesionych z zakupem całej infrastruktury, oznacza, że mamy do czynienia ze złamaniem pewnego dobrego obyczaju i, naszym zdaniem, również przepisów. Będziemy teraz pertraktować takie warunki, które spowodują, że spółka zmieni zdanie - tłumaczyła w Polskim Radiu Małgorzata Cieloch, rzecznik prasowa UOKiK.
Cieloch ujawniła, że platforma nc+ skontaktowała się już z Urzędem przedstawiając propozycje rozwiązania sporu. Firma wstrzymała też wysyłkę kolejnych listów z tzw. ofertą migracyjną.
>>> Ludzie platformy n odpowiadają za fiasko nc+. Będzie obniżka cen?
Postępowanie przeciwko ITI Neovision może zakończyć się nałożeniem na spółkę kary finansowej wynoszącej maksymalnie 10 proc. jej ubiegłorocznego przychodu (więcej na ten temat).
>>> Tomasz Lis: nc+ to bezczelne złodziejstwo. nc+: zmieniła się tylko kolejność kanałów
Dołącz do dyskusji: Platforma nc+ chce dogadać się z UOKiK, decyzja urzędu coraz bliżej