W Play tanio już było. Więcej abonentów, mniej sprzedanych smartfonów
Grupa Play (obejmująca też UPC Polska) w zeszłym kwartale zwiększyła r/r wpływy o 3,6 proc., kolejny raz przekraczając 1 mld zł zysku EBITDAaL. Operator zyskał 300 tys. abonentów, a średnia opłata miesięczna od klientów usług mobilnych wzrosła o ponad 7 proc.
Na koniec września 2024 roku grupa kapitałowa Play miała 13,32 mln aktywnych klientów, co wobec 13,03 mln przed rokiem daje wzrost o 2,2 proc. Wynika on ze zwiększenia się liczby użytkowników ofert abonamentowych z 9,26 do 9,56 mln (czyli o 3,3 proc.), podczas gdy w segmencie pre-paidowym nastąpił spadek z 3,77 do 3,75 mln.
Telekom podkreśla, że od siedmiu kwartałów jest najchętniej wybieranym operatorem wśród użytkowników przenoszących numer między sieciami.
CZYTAJ TEŻ: Play wymienia dekodery klientów UPC Polska
Z kolei w segmencie usług stacjonarnych, świadczonych głównie na sieci UPC Polska, liczba klientów zwiększyła się o 3,7 proc. do 2,1 mln.
Ile płacą klienci grupy Play
W zeszłym kwartale grupa Play osiągnęła 2,57 mld zł przychodów, o 3,6 proc. więcej niż przed rokiem. Już ponad połowę wypracowała z usług mobilnych, gdzie nastąpił wzrost o 10 proc. do 1,3 mld zł.
Ta dynamika to efekt nie tylko rosnącej bazy użytkowników, lecz także drożejących usług. W minionym kwartale średni przychód miesięczny (ARPU) od klienta usług mobilnych Play pierwszy raz przekroczył 32 zł. Wyniósł 32,6 zł, po wzroście r/r o 7,2 proc.
W obszarze usług stacjonarnych kwartalne przychody zwiększyły się r/r o 3,7 proc. do 513 mln zł, zaś wpływy z połączeń międzyoperatorskich, usług hurtowych i B2B - o 0,6 proc. do 330 mln zł. Telekom sprzedał natomiast klientom znacząco mniej niż przed rokiem smartfonów i innych urządzeń. Przychody w tym zakresie zmalały o 10,4 proc. do 429 mln zł.
CZYTAJ TEŻ: Play: klienci UPC Polska najczęściej migrują do pakietu Max
Firma o ponad połowę, z 237 do 362 mln zł, zwiększyła wydatki inwestycyjne. W ciągu kwartału uruchomiła 199 nowych stacji bazowych i na koniec września miała ich 12 106 (wobec 11 191 rok wcześniej). W zasięgu jej sieci 5G było już 70 proc. ludności Polski.
Natomiast zasięg sieci stacjonarnej Play w ciągu trzech kwartałów zwiększył się 232 tys. gospodarstw domowych
Od początku br. grupa Play osiąga ponad 1 mld zł kartalnego zysku EBITDAaL (przed odsetkami, opodatkowaniem i amortyzacją). W zeszłym kwartale zysk wyniósł 1,01 mld zł, rosnąc r/r o 10,3 proc., natomiast marża EBITDAaL zwiększyła się z 37,1 do 39,5 proc.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Dołącz do dyskusji: W Play tanio już było. Więcej abonentów, mniej sprzedanych smartfonów