Play miał wyższe przychody i zysk netto w I kw. 2019. Ponad 12,6 mln aktywnych użytkowników, 7 tys. użytkowników płatnej telewizji
W I kwartale 2019 r. Play zanotował przychody w wysokości 1,686 mld zł, a zysk netto operatora w skali roku wzrósł o 39,7 proc. Liczba aktywnych użytkowników sieci wzrosła o 2,3 proc. i obecnie wynosi 12,666 mln.
W I kwartale 2019 r. Play wypracował przychody w wysokości 1,686 mld zł, co oznacza wzrost rok do roku o 3 proc. Są to także dane lepsze o 0,5 proc. w stosunku do wcześniejszych prognoz analityków. W raportowanym okresie sprzedaż usług telekomunikacyjnych operatora zwiększyła się w porównaniu z poprzednim rokiem o 2,6 proc. i zamknęła się na poziomie 1,268 mld zł, zaś pozostałe przychody wzrosły o 4,1 proc. do kwoty 417,8 mln zł.
W I kwartale br. zysk netto zanotowany przez Play zamknął się kwotą 214 mln zł, co oznacza wzrost w skali roku o 39,7 proc. W ciągu pierwszych trzech miesięcy br. nakłady inwestycyjne spółki wyniosły 238 mln zł i były wyższe o 31,2 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ub.r.
- Opierając się na strategicznych filarach zdefiniowanych w ubiegłym roku Play rozpoczął rok 2019 odnotowując pozytywne tendencje w kluczowych wskaźnikach operacyjnych i finansowych - ocenił w komunikacie Jean Marc Harion, Prezes spółki P4, właściciela Play. - W dalszym ciągu koncentrując się na budowaniu wartości z istniejącej bazy klientów cieszymy się, że obserwujemy dalszy rozwój bazy klientów i wykorzystania przez nich usług, co przełożyło się w I kwartale na wyższy niż oczekiwany wzrost przychodów. Co ważniejsze – w kontekście wzrostu przychodów udało nam się znacząco poprawić skorygowaną EBITDA, głównie dzięki wysiłkom włożonym w rozwój własnej sieci krajowej w połączeniu z negocjacjami międzynarodowych stawek za zakończenie połączeń. To wyraźnie podkreśla trafność naszej decyzji o uniezależnieniu się od roamingu krajowego poprzez przyspieszoną budowę naszej własnej infrastruktury. W naszych obszarach 5G-Ready jesteśmy w stanie zapewnić prędkość transmisji danych powyżej 100 Mb/s, przygotowując się do przyszłej jakości usług 5G. Wybiegając w przyszłość, wierzymy, że niedawno uruchomiona usługa telewizyjna Play Now TV i planowane nowe oferty mobilne będą wspierać przychody generowane przez Play. W połączeniu z dalszymi działaniami mającymi na celu utrzymanie kosztowej efektywności Play, pozwoli nam to zrealizować całoroczne i średnioterminowe ambicje - zaznaczył Harion.
Play podaje, że na koniec marca br. miał w sumie 15,032 mln użytkowników – mniej rok do roku o 0,9 proc. Wzrosła natomiast o 2,3 proc. baza aktywnych klientów, których liczba wynosi 12,666 mln. W raportowanym okresie zwiększyła się także grupa abonentów (o 3,4 proc.) osiągając poziom 9,917 mln. Z kolei o 68 proc. zmalała liczba nowych umów zawartych przez użytkowników z operatorem. W segmencie pre-paid operator zanotował spadek o 34,5 tys. kart do nieco ponad 5,11 mln sztuk.
W I kwartale br. w porównaniu z poprzednim rokiem o 20,1 proc. wzrosła ilość danych wymienianych z siecią przez jednego użytkownika – obecnie przekracza ona 7,3 GB. W raportowanym okresie operator uruchomił też 121 nowych stacji bazowych, co oznacza spadek o 39,8 proc. w perspektywie roku.
Operator podał też, że z jego usługi płatnej telewizji korzystało w końcu marca 7 tys. osób.
Play przewiduje, że w 2019 r. skorygowany wskaźnik EBITDA zamknie się w przedziale 2,2 – 2,3 mld zł, nakłady inwestycyjne nie przekroczą progu 800 mln zł, zaś wolne przepływy pieniężne osiągną maksimum 750 mln. Operator podaje także, że Rada Dyrektorów podjęła decyzję o wypłacie 45 proc. wartości wolnych przepływów pieniężnych dla właścicieli kapitału własnego wygenerowanych w 2018 r. w formie dywidendy zaliczkowej w wysokości 1,45 zł na akcję, która została wypłacona 10 maja br.
Dołącz do dyskusji: Play miał wyższe przychody i zysk netto w I kw. 2019. Ponad 12,6 mln aktywnych użytkowników, 7 tys. użytkowników płatnej telewizji