SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Plus nie odzyska 20 mln zł? Sąd Najwyższy zdecydował ws. kary od UOKiK

Nie zanosi się, żeby operator sieci telekomunikacyjnej Plus (grupa Cyfrowy Polsat) mógł dostać z powrotem 20,4 mln zł kary nałożonej na niego przez prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Niekorzystną dla telekomu decyzję podjął Sąd Najwyższy.

Wojciech Mecwaldowski w reklamie Plusa Wojciech Mecwaldowski w reklamie Plusa

W styczniu 2020 roku prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na Polkomtel, operatora sieci Plus, karę w sprawie zwracania klientom ofert prepaidowych niewykorzystanych środków. Regulator sprawdzał działania w tym wszystkich czołowych operatorów telekomunikacyjnych, postępowanie rozpoczął jesienią 2016 roku.

Jeśli chodzi o Plusa, UOKiK ustalił, że według regulaminu użytkownik tzw. Taryfy elastycznej na kartę po doładowaniu za 50 zł może przez 90 dni wykonywać połączenia. Jeśli nie zużyje całej kwoty i nie doładuje ponownie karty, pozostałe pieniądze przepadną, chyba że złoży reklamację. Wtedy jednak nie dostanie pieniędzy na rachunek bankowy, tylko na konto klienta w Plusie.

Zwrotu nie mogły uzyskać osoby, po tym jak zrezygnowały z usług sieci. - Konsumenci przenosząc numer do innego operatora tracili zgromadzone na koncie środki, przez co mogli nie zdecydować się na zmianę dostawcy usług, gdy wysokość zgromadzonych środków przekraczała korzyści wynikające ze zmiany operatora - opisano w komunikacie UOKiK.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Prezes Urzędu Tomasz Chróstny nakazał Polkomtelowi zakończyć takie praktyki, zapłacić 20,43 mln zł grzywny i opublikować jego decyzję na swojej stronie internetowej.

- Uznałem, że Polkomtel naruszył zbiorowe interesy konsumentów, dlatego nałożyłem na przedsiębiorstwo karę ponad 20 mln zł. Liczyliśmy, że operator wystąpi z propozycją wydania decyzji zobowiązującej, pomimo długiego czasu trwania postępowania tak się nie stało. Co więcej - praktyka nadal trwa - tłumaczył Chróstny. Podkreślił, że „na rynku usług telekomunikacyjnych panuje duża konkurencja, więc konsument powinien móc swobodnie wybierać najlepsze dla siebie oferty pre-paid”

Operator Plusa przegrał w sądach

Polkomtel nie zamierzał płacić grzywny bez walki sądowej, ale przegrał ją we wszystkich instancjach. W kwietniu 2022 roku jego odwołanie oddalił Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, a pod koniec marca ub.r. jego orzeczenie podtrzymał Sąd Apelacyjny. Wtedy telekom musiał już uiścić nałożoną karę.

Firma nie złożyła jednak broni i skierowała skargę kasacyjną do Sądu Najwyższego. W sprawozdaniu Cyfrowego Polsatu z pierwszego kwartału br. podano, że 7 marca Polkomtel otrzymał postanowienie SN o odmowie przyjęcia tej skargi do rozpoznania.

CZYTAJ TEŻ: Telekom z holdingu Solorza przegrał w sądzie z UOKiK. Grzywna za utrudnianie działań

Cała grupa Cyfrowy Polsat w pierwszym kwartale br. przy wzroście wpływów o 6,4 proc. do 3,4 mld zł zarobiła na czysto 184,3 mln zł, wobec 71 mln zł przed rokiem.

Dołącz do dyskusji: Plus nie odzyska 20 mln zł? Sąd Najwyższy zdecydował ws. kary od UOKiK

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl