Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej
"Spam: jak rani pocztę elektroniczną i pogarsza jakość życia w Internecie" - pod takim tytułem opublikował wyniki swych badań Pew Internet & American Life Project. Prawie 60 procent badanych określiło spam jako "denerwujący, ale nie stanowiący wielkiego problemu", dla co czwartego jest to "duży problem", co siódmy w ogóle nie widzi problemu. Okazało się też, że:
co czwarty użytkownik poczty elektronicznej w USA deklaruje, że z powodu narastającej liczby niechcianych przesyłek rzadziej korzysta z tej formy komunikowania się ponad połowa badanych internautów z powodu spamu mniej ufa poczcie elektronicznej dla siedmiu z każdej dziesiątki przebywanie w sieci bywa - z powodu spamu - nieprzyjemne i denerwujące trzy czwarte martwi się, że nie jest w stanie skutecznie zatamować zalewu "śmieciowej" poczty większość narzeka na obraźliwe, obsceniczne i nieuczciwe treści zawarte w niechcianych przesyłkach. Internauci starają się walczyć z tą plagą. Większość unika podawania swego adresu mailowego nieznajomym lub w sieci; w przypadku skrzynek służbowych ponad 60 procent ma filtry korespondencji założone przez pracodawców - w połowie przypadków okazują się one skuteczne; w przypadku skrzynek prywatnych co trzeci użytkownik założył filtry na własną rękę. Najpopularniejszym sposobem pozbywania się niechcianych przesyłek jest jednak natychmiastowe ich usuwanie, bez otwierania.
Dołącz do dyskusji: Poczta elektroniczna zraniona spamem