SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Poczta elektroniczna zraniona spamem

"Spam: jak rani pocztę elektroniczną i pogarsza jakość życia w Internecie"

"Spam: jak rani pocztę elektroniczną i pogarsza jakość życia w Internecie" - pod takim tytułem opublikował wyniki swych badań Pew Internet & American Life Project. Prawie 60 procent badanych określiło spam jako "denerwujący, ale nie stanowiący wielkiego problemu", dla co czwartego jest to "duży problem", co siódmy w ogóle nie widzi problemu. Okazało się też, że:

  • co czwarty użytkownik poczty elektronicznej w USA deklaruje, że z powodu narastającej liczby niechcianych przesyłek rzadziej korzysta z tej formy komunikowania się
  • ponad połowa badanych internautów z powodu spamu mniej ufa poczcie elektronicznej
  • dla siedmiu z każdej dziesiątki przebywanie w sieci bywa - z powodu spamu - nieprzyjemne i denerwujące
  • trzy czwarte martwi się, że nie jest w stanie skutecznie zatamować zalewu "śmieciowej" poczty
  • większość narzeka na obraźliwe, obsceniczne i nieuczciwe treści zawarte w niechcianych przesyłkach. Internauci starają się walczyć z tą plagą. Większość unika podawania swego adresu mailowego nieznajomym lub w sieci; w przypadku skrzynek służbowych ponad 60 procent ma filtry korespondencji założone przez pracodawców - w połowie przypadków okazują się one skuteczne; w przypadku skrzynek prywatnych co trzeci użytkownik założył filtry na własną rękę. Najpopularniejszym sposobem pozbywania się niechcianych przesyłek jest jednak natychmiastowe ich usuwanie, bez otwierania.
  • Dołącz do dyskusji: Poczta elektroniczna zraniona spamem

    0 komentarze
    Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl