WP.pl ma połowę ruchu dzięki serwisowi mailowemu, Onet - jedną trzecią, a Gazeta.pl - ok. 5 proc. (analiza)
Wśród głównych portali horyzontalnych zdecydowanie najpopularniejszy serwis mailowy ma WP.pl, zapewniający portalowi około połowy ruchu. Onet.pl ma dzięki poczcie elektronicznej mniej więcej 30 proc. odwiedzalności, natomiast Gazeta.pl - zdecydowanie poniżej 10 proc. W skali roku wszystkie witryny, także Interii, zanotowały spadki zasięgów.
Serwis mailowy WP.pl w listopadzie ub.r. odwiedziło 7,41 mln realnych użytkowników (czyli 26,8 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali 1,52 mld odsłon, a każdy korzystał z niego średnio przez 5 godzin oraz 40 minut i 33 sekundy (40:33) - pokazują dane z badania Gemiu/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Witryna jest zdecydowanym liderem pod względem liczby użytkowników i odsłon - zajmujący drugie miejsce serwis Onetu odwiedziło 4,77 mln internautów, którzy wykonali 595,68 mln odsłon. Przy czym na stronie Onetu odwiedzający spędził przeciętniej więcej czasu - 6 godzin i 35:44 minuty.
Serwis mailowy Interii miał 3,26 mln użytkowników i 91,88 mln odsłon, natomiast witryna mailowa Gazeta.pl przy jedynie 304,8 tys. odwiedzających zanotowała 20,37 mln odsłon. Z tej drugiej użytkownik korzystał średnio przez 3 godziny i 43:04 minuty.
Wszystkie serwisy mailowe na komputerach osiągnęły wielokrotnie wyższą odwiedzalność niż na smartfonach i tabletach. Witryna WP.pl na PC miała w listopadzie 6,25 mln użytkowników, 1,26 mld odsłon oraz prawie 6 godzin przeciętnego czasu spędzonego przez internautę, natomiast w mobile’u - 2,53 mln użytkowników, 264,3 mln odsłon oraz godzinę i 49:58 minuty średniego czasu.
Serwis Onetu w internecie stacjonarnym zanotował 4,21 mln użytkowników, 427,1 mln odsłon oraz 6 godzin i 18:37 minuty przeciętnego czasu korzystania, natomiast w mobilnym - 1,61 mln użytkowników, 168,6 mln odsłon oraz 3 godziny średniego czasu.
Witryna mailowa Interii na komputerach zanotowała 2,92 mln użytkowników, 60,5 mln odsłon oraz 5 godzin i 16:32 minuty przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego, podczas gdy na urządzeniach mobilnych miała 1,04 mln użytkowników 31,3 mln odsłon oraz nieco ponad 2 godziny i kwadrans średniego czasu korzystania.
W przypadku serwisu Gazeta.pl statystyki na komputerach to 239 tys. użytkowników, 16,1 mln odsłon oraz prawie 4,5 godziny średniego czasu korzystania, a na smartfonach i tabletach - 80,4 tys. użytkowników, 4,3 mln odsłon oraz 51:41 minuty średniego czasu.
Serwis mailowy WP.pl odwiedziło w listopadzie ub.r. 49,4 proc. wszystkich realnych użytkowników tego portalu. Witryna zanotowała 59 proc. odsłon całego portalu.
W przypadku Onetu witryna mailowa miała 27,3 proc. udziału w liczbie realnych użytkowników i 33,4 proc. w liczbie odsłon, a w przypadku serwisu Interii - odpowiednio 24,3 i 11,8 proc.
Natomiast na Gazeta.pl z poczty elektronicznej skorzystało tylko 3,1 proc. wszystkich odwiedzających portal, wykonując 7,3 proc. jego odsłon.
Wszystkie witryny mailowe największych portali zanotowały spadki zasięgu w skali roku. Serwis Onetu stracił 7,62 proc., strona Gazeta.pl - 7,56 proc., serwis WP.pl - 5,67 proc., natomiast witryna Interii zanotowała minimalny spadek, o 0,17 proc.
Jednocześnie strona mailowa WP.pl zyskała aż 427,6 mln odsłon, a witryna mailowa Onetu - 57,4 mln (to odpowiednio 39 i 10,7 proc.). Natomiast serwis Interii zanotował spadek o 16,2 mln (czyli o 15 proc.), a strona Gazeta.pl - o milion (a więc 4,7 proc.).
We wszystkich serwisach wydłużył się natomiast średni czas spędzany przez odwiedzającego. Największy wzrost osiągnęła witryna Onetu - o godzinę i 15 minut, czyli 23,3 proc. Witryna WP.pl zyskała 38 minut, czyli 12,6 proc.
Dołącz do dyskusji: WP.pl ma połowę ruchu dzięki serwisowi mailowemu, Onet - jedną trzecią, a Gazeta.pl - ok. 5 proc. (analiza)