Poczty mailowe zyskują użytkowników, ale na krócej. Na czele WP.pl i Gmail, najsłabiej Gazeta.pl
Poczta.wp.pl i Gmail to niezmiennie najpopularniejsze serwisy poczty mailowej w Polsce. W ciągu roku wszystkie czołowe serwisy zyskały użytkowników, ale jednocześnie zanotowały mniej odsłon i krótszy czas przypadający na każdego internautę.
W lutym br. witrynę Poczta.wp.pl (należącą do Grupy Wirtualna Polska) odwiedziło 6,15 mln internautów, którzy wykonali 538,4 mln odsłon (w tym 71,9 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy korzystał z niej średnio przez prawie 7 godzin - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Serwis miał o nieco ponad milion użytkowników więcej niż Gmail, który jako jedyny z zestawienia nie jest w badaniu objęty audytem site-centric, dlatego nie wiadomo, ile odsłon wykonują ani jak dużo czasu spędzają w nim polscy internauci.
>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w styczniu 2014 roku
Kolejne miejsca zajęły poczty mailowe innych czołowych portali horyzontalnych. Serwis Onetu miał 4,44 mln użytkowników i 198,5 mln odsłon, witryna o2.pl - 2,72 mln użytkowników i 180,4 mln odsłon, a serwis Interii - 2,61 mln użytkowników i 171,3 mln odsłon. Ten ostatni przyciągnął przeciętnego internautę na 6 godzin i 24 minuty, serwis Onetu - na 5 godzin i 22 minuty, a witryna o2.pl - na godzinę i 55 minut.
Należąca do o2.pl poczta Tlen.pl miała 669,5 tys. użytkowników i 71,3 mln odsłon. Zdecydowanie najsłabsze wyniki zanotowała Poczta.gazeta.pl - odwiedziło ją 289,6 tys. internautów, którzy wykonali 4,3 mln odsłon, a każdy korzystał z niej zaledwie przez 32,5 minuty.
Najpopularniejsze poczty mailowe w styczniu 2014 roku | |||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
serwis | real users | odsłony ogółem | krajowe odsłony mobilne | czas na RU [godz:min:s] | zasięg |
poczta.wp.pl | 6 149 612 | 538 375 557 | 71 860 557 | 06:56:41 | 29,11% |
gmail.com | 5 112 498 | - | - | - | 24,20% |
poczta.onet.pl | 4 439 547 | 198 550 171 | 1 755 303 | 05:22:25 | 21,02% |
poczta.o2.pl | 2 717 756 | 180 444 061 | 34 032 149 | 01:55:22 | 12,87% |
poczta.interia.pl | 2 613 235 | 171 302 580 | 21 725 188 | 06:23:48 | 12,37% |
tlen.pl - poczta | 669 503 | 71 330 058 | 3 024 828 | 02:03:53 | 3,17% |
poczta.gazeta.pl | 289 652 | 4 340 325 | 231 405 | 00:32:29 | 1,37% |
W skali roku wszystkie serwisy zanotowały wzrosty liczby użytkowników. Relatywnie najwięcej, po 22 proc., zyskały strony Onetu i Gazeta.pl - pierwsza miała o 817 tys., a druga o 53 tys. real users więcej niż rok wcześniej. Pozostałe witryny osiągnęły kilkunastoprocentowe wzrosty. Poczta.wp.pl zyskała 830 tys. użytkowników, Gmail - 547 tys., Poczta.o2.pl - 348 tys., Poczta.interia.pl - 335 tys., a poczta na Tlen.pl - 76 tys.
>>> Google, Facebook i YouTube z rekordowymi wynikami (Megapanel ze stycznia)
Jednocześnie każdy z polskich serwisów zanotował spadek liczby odsłon i czasu, który spędzał w nim przeciętny użytkownik. Witryna WP.pl straciła 30,9 mln odsłon , serwis Onetu - 32,6 mln, a strona o2.pl - 38, mln (to spadki o 5,4, 14,1 i 17,6 proc.). Na Poczta.interia.pl wykonano o 21 mln odsłon mniej (11 proc. w dół), w serwisie mailowym Tlen.pl - o 15,3 mln (17,7 proc. w dół), a na Poczta.gazeta.pl - o 578 tys. (11,8 proc. w dół).
Jeszcze większe spadki procentowo nastąpiły pod względem czasu przypadającego na przeciętnego użytkownika. Na Poczta.wp.pl zmalał on o godzinę i 14 minut (czyli o 20,2 proc.), na Poczta.onet.pl - o godzinę i 3 minuty (16,4 proc. w dół), a na Poczta.o2.pl - o godzinę (34,5 proc. w dół). Serwis Interii zanotował spadek o godzinę i 21 minut, strona Tlen.pl o godzinę i 18 minut, a witryna Gazeta.pl o 17minut - to, odpowiednio, o 17,4, 38,7 i 34,1 proc. w dół.
Najpopularniejsze poczty mailowe rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||||
serwis | styczeń 2014 | styczeń 2013 | ||||
real users | odsłony | czas na RU [godz:min:s] | real users | odsłony | czas na RU [godz:min:s] | |
poczta.wp.pl | 6 149 612 | 538 375 557 | 06:56:41 | 5 319 777 | 569 317 284 | 08:41:56 |
gmail.com | 5 112 498 | - | - | 4 565 863 | - | - |
poczta.onet.pl | 4 439 547 | 198 550 171 | 05:22:25 | 3 622 243 | 231 111 745 | 06:25:33 |
poczta.o2.pl | 2 717 756 | 180 444 061 | 01:55:22 | 2 369 883 | 219 001 964 | 02:56:01 |
poczta.interia.pl | 2 613 235 | 171 302 580 | 06:23:48 | 2 278 298 | 192 328 985 | 07:44:49 |
tlen.pl - poczta | 669 503 | 71 330 058 | 02:03:53 | 593 324 | 86 652 759 | 03:22:15 |
poczta.gazeta.pl | 289 652 | 4 340 325 | 00:32:29 | 236 508 | 4 918 625 | 00:49:16 |
Dołącz do dyskusji: Poczty mailowe zyskują użytkowników, ale na krócej. Na czele WP.pl i Gmail, najsłabiej Gazeta.pl