SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Poczty mailowe zyskują użytkowników, ale na krócej. Na czele WP.pl i Gmail, najsłabiej Gazeta.pl

Poczta.wp.pl i Gmail to niezmiennie najpopularniejsze serwisy poczty mailowej w Polsce. W ciągu roku wszystkie czołowe serwisy zyskały użytkowników, ale jednocześnie zanotowały mniej odsłon i krótszy czas przypadający na każdego internautę.

W lutym br. witrynę Poczta.wp.pl (należącą do Grupy Wirtualna Polska) odwiedziło 6,15 mln internautów, którzy wykonali 538,4 mln odsłon (w tym 71,9 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy korzystał z niej średnio przez prawie 7 godzin - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Serwis miał o nieco ponad milion użytkowników więcej niż Gmail, który jako jedyny z zestawienia nie jest w badaniu objęty audytem site-centric, dlatego nie wiadomo, ile odsłon wykonują ani jak dużo czasu spędzają w nim polscy internauci.

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w styczniu 2014 roku

Kolejne miejsca zajęły poczty mailowe innych czołowych portali horyzontalnych. Serwis Onetu miał 4,44 mln użytkowników i 198,5 mln odsłon, witryna o2.pl - 2,72 mln użytkowników i 180,4 mln odsłon, a serwis Interii - 2,61 mln użytkowników i 171,3 mln odsłon. Ten ostatni przyciągnął przeciętnego internautę na 6 godzin i 24 minuty, serwis Onetu - na 5 godzin i 22 minuty, a witryna o2.pl - na godzinę i 55 minut.

Należąca do o2.pl poczta Tlen.pl miała 669,5 tys. użytkowników i 71,3 mln odsłon. Zdecydowanie najsłabsze wyniki zanotowała Poczta.gazeta.pl - odwiedziło ją 289,6 tys. internautów, którzy wykonali 4,3 mln odsłon, a każdy korzystał z niej zaledwie przez 32,5 minuty.

Najpopularniejsze poczty mailowe w styczniu 2014 roku

(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

real users

odsłony ogółem

krajowe odsłony mobilne

czas na RU [godz:min:s]

zasięg

poczta.wp.pl

6 149 612

538 375 557

71 860 557

06:56:41

29,11%

gmail.com

5 112 498

-

-

-

24,20%

poczta.onet.pl

4 439 547

198 550 171

1 755 303

05:22:25

21,02%

poczta.o2.pl

2 717 756

180 444 061

34 032 149

01:55:22

12,87%

poczta.interia.pl

2 613 235

171 302 580

21 725 188

06:23:48

12,37%

tlen.pl - poczta

669 503

71 330 058

3 024 828

02:03:53

3,17%

poczta.gazeta.pl

289 652

4 340 325

231 405

00:32:29

1,37%


W skali roku wszystkie serwisy zanotowały wzrosty liczby użytkowników. Relatywnie najwięcej, po 22 proc., zyskały strony Onetu i Gazeta.pl - pierwsza miała o 817 tys., a druga o 53 tys. real users więcej niż rok wcześniej. Pozostałe witryny osiągnęły kilkunastoprocentowe wzrosty. Poczta.wp.pl zyskała 830 tys. użytkowników, Gmail - 547 tys., Poczta.o2.pl - 348 tys., Poczta.interia.pl - 335 tys., a poczta na Tlen.pl - 76 tys.

>>> Google, Facebook i YouTube z rekordowymi wynikami (Megapanel ze stycznia)

Jednocześnie każdy z polskich serwisów zanotował spadek liczby odsłon i czasu, który spędzał w nim przeciętny użytkownik. Witryna WP.pl straciła 30,9 mln odsłon , serwis Onetu - 32,6 mln, a strona o2.pl - 38, mln (to spadki o 5,4, 14,1 i 17,6 proc.). Na Poczta.interia.pl wykonano o 21 mln odsłon mniej (11 proc. w dół), w serwisie mailowym Tlen.pl - o 15,3 mln (17,7 proc. w dół), a na Poczta.gazeta.pl - o 578 tys. (11,8 proc. w dół).

Jeszcze większe spadki procentowo nastąpiły pod względem czasu przypadającego na przeciętnego użytkownika. Na Poczta.wp.pl zmalał on o godzinę i 14 minut (czyli o 20,2 proc.), na Poczta.onet.pl - o godzinę i 3 minuty (16,4 proc. w dół), a na Poczta.o2.pl - o godzinę (34,5 proc. w dół). Serwis Interii zanotował spadek o godzinę i 21 minut, strona Tlen.pl o godzinę i 18 minut, a witryna Gazeta.pl o 17minut - to, odpowiednio, o 17,4, 38,7 i 34,1 proc. w dół.

Najpopularniejsze poczty mailowe rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

styczeń 2014

styczeń 2013

real users

odsłony

czas na RU [godz:min:s]

real users

odsłony

czas na RU [godz:min:s]

poczta.wp.pl

6 149 612

538 375 557

06:56:41

5 319 777

569 317 284

08:41:56

gmail.com

5 112 498

-

-

4 565 863

-

-

poczta.onet.pl

4 439 547

198 550 171

05:22:25

3 622 243

231 111 745

06:25:33

poczta.o2.pl

2 717 756

180 444 061

01:55:22

2 369 883

219 001 964

02:56:01

poczta.interia.pl

2 613 235

171 302 580

06:23:48

2 278 298

192 328 985

07:44:49

tlen.pl - poczta

669 503

71 330 058

02:03:53

593 324

86 652 759

03:22:15

poczta.gazeta.pl

289 652

4 340 325

00:32:29

236 508

4 918 625

00:49:16

Dołącz do dyskusji: Poczty mailowe zyskują użytkowników, ale na krócej. Na czele WP.pl i Gmail, najsłabiej Gazeta.pl

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Poczty mailowe??? WTF?
Może ktoś by pomyślał,zanim napisze? Masło maślane.
odpowiedź
User
pavv
Faktycznie. Takie teksty to się pisze dla profesurów a nie dla normalnych ludzi. Poczta Gazeta.pl sama siebie zabija, gdyż w ilości spamu bije wszystkich na głowę. Powoli interia ich dogania. Co do czasu przeglądania poczty to wiadomo, że będzie malał bo ludzie już nawet nie czytają od kogo jest spam tylko klikają "usuń".
odpowiedź
User
jak
Nikt normalny nie chce mieć maila z gazeta.pl w nazwie.
odpowiedź