SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Vectra podwyższa ceny o 15 proc. „Trudna decyzja o urealnieniu opłat”

Vectra znowu rozsyła informacje o wyższych opłatach abonamentowych. - Poziom waloryzacji wynika bezpośrednio z podawanego przez GUS półrocznego wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych opublikowanego w dniu 14.07.2023 r. i wynosi 15,0 proc. – informuje Wirtualnemedia.pl operator i zapewnia, że nowe ceny nie obejmą wszystkich klientów.

fot. materiały prasowefot. materiały prasowe

Jesienią 2022 roku Vectra i przejęta przez nią sieć kablowa Multimedia Polska wprowadziły klauzule modyfikacyjną i waloryzacyjną. Pierwsza pozwala na podwyższenie cen z możliwością bezkarnego wypowiedzenia umowy przez abonenta. Druga uprawnia firmę do waloryzacji opłat abonamentowych o wartość półrocznego lub średniorocznego wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych. Jeżeli ceny zostaną podniesione o wskaźnik inflacji, to abonent nie może bez konsekwencji rozwiązać umowy.

Na początku operator skorzystał z tych zapisów po tym jak GUS poinformował, że w ub.r. ceny poszły w górę średnio o 14,4 proc. Nie wszyscy klienci Vectry i Multimedia Polska zaakceptowali taki stan rzeczy.

Niedawno informowaliśmy, że od stycznia do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęło 140 skarg na podwyżki związane z wprowadzonymi klauzulami. UOKiK poinformował, że „postępowania wyjaśniające są  w toku”.

Zmiany mają dotyczyć nielicznych abonentów

Biuro prasowe Vectry zapewnia Wirtualnemedia.pl, że decyzja o podniesieniu opłat nie była łatwa.

- Rozumiemy, że inflacja i wciąż rosnące koszty życia budzą wiele emocji i w negatywny sposób wpływają na nas wszystkich. Jako firma goszcząca w milionach domów naszych klientów zawsze jesteśmy blisko nich, dzięki czemu bardzo dobrze zdajemy sobie sprawę z wyzwań, z którymi się mierzą. Niestety przed tymi samymi problemami co oni stoją dziś wszyscy przedsiębiorcy w naszym kraju. Wysoki poziom inflacji i wciąż rosnące koszty są największymi wyzwaniami dotykającymi obecnie każdą firmę w Polsce. Dlatego też stajemy wobec konieczności podjęcia trudnej decyzji o urealnieniu naszych opłat. Nie była ona łatwa, lecz pozwoli nam nadal zapewniać naszym klientom usługi na poziomie, jakiego od nas oczekują - przekonuje operator.

Klienci objęci nowym cennikiem będą musieli płacić najczęściej o 10 – kilkanaście złotych więcej. W przypadku większej liczby wykupionych usług, podwyżka może być bardziej dotkliwa.  - Waloryzacja cen nastąpi od września 2023 r. i będzie dotyczyć niewielkiej części naszych klientów, którzy dotychczas nie byli objęci waloryzacją, a zmieniali lub podpisywali nowe umowy i których umowy uwzględniają stosowne zapisy. Wszyscy klienci byli informowani o obecności klauzuli waloryzacyjnej i jej znaczeniu podczas podpisywania nowych umów lub dokonywania zmian w aktualnych umowach. Poziom waloryzacji wynika bezpośrednio z podawanego przez GUS półrocznego wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych opublikowanego w dniu 14.07.2023 r. i wynosi 15,0 proc. - wyjaśnia Vectra.

22 mln zł kary dla Vectry

W styczniu prezes UOKiK nałożył na Vectrę 22,23 mln zł kary za jednostronne zmiany umów sprzed 3-4 lat, w oparciu o które firma podniosła opłatę za telewizję i internet. - Przedsiębiorca powinien dotrzymywać umowy zawartej z konsumentem zarówno w zakresie treści, jak i warunków świadczenia usług. Umowy z Vectrą zawarte na czas nieoznaczony nie posiadały klauzuli, która określałaby kryteria i zakres ewentualnych zmian. Jest to niezbędne aby konsumenci mogli przewidzieć w jakich sytuacjach jednostronne zmiany mogą być wprowadzone, np. kiedy może wzrosnąć cena usługi - tłumaczył wtedy Tomasz Chróstny.

Firma odwołała się od grzywny do sądu. Zapewniła, że jej działania są zgodne z prawem. - Uregulowanie kwestii waloryzacji w sposób jednoznaczny i jasny, przyczyni się do zwiększenia ochrony praw konsumentów w Polsce. Na temat takich rozwiązań pozytywnie wypowiadał się już, m. in. Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej. To także sposób na to, aby klienci uniknęli skokowych zmian cen tych usług w przyszłości - tłumaczyła nam Justyna Grzelak, PR managerka firmy.

Vectra ze stratą: ciążą kary, podatek i odsetki od kredytów

Grupa kapitałowa Vectra w ub.r. zwiększyła przychody o 3,4 proc. do 1,61 mld zł, natomiast jej wynik netto poszedł w dół ze 196,3 mln zł zysku do 131,8 mln zł straty. Firma ma 2,5 mld zł zadłużenia kredytowego, a liczba jej pracowników zmalała o ponad 250 - wynika z z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Dołącz do dyskusji: Vectra podwyższa ceny o 15 proc. „Trudna decyzja o urealnieniu opłat”

26 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
xtn
abonenci odejdą do konkurencji .bo tam będą traktowani normalnie nie jak skarbonka bez dna .
odpowiedź
User
DJ Gerard
Tak racja
odpowiedź
User
M
A co mają ceny oleju, węgla, ropy (te spadły), elektroniki, nabiału do cen dostarczania np. telewizji czy internetu ?! Wszystko drożeje tak samo, koszty produkcji rosną identycznie ? A pensje netto podniosła Vectra wszystkim o minimum 15% netto ?!
odpowiedź