Polityka i Newsweek "łeb w łeb"
"Polityka" liderem sprzedaży w I półroczu 2004 roku
Tygodnik "Polityka" przewodzi w rankingu sprzedaży tygodników społeczno-politycznych w pierwszym półroczu 2004 roku. Według najnowszych danych ZKDP średnia sprzedaż "Polityki" w okresie styczeń - czerwiec wyniosła 189 670 egzemplarzy i była nieco wyższa niż tygodnika "Newsweek" (189 402 egz.). Średnia sprzedaż "Wprost" w tym czasie była wyraźnie niższa (172 878 egz.)
W samym tylko czerwcu "Polityka" ze 180 697 sprzedanymi egzemplarzami czwarty miesiąc z rzędu odnotowała najwyższą sprzedaż w swoim segmencie, wyprzedzając "Wprost" (178 500 egz.) i Newsweek Polska (178 056 egz.).
Zdaniem "Polityki" wpływ na te dobre wyniki I półrocza, mimo iż w stosunku do ubiegłego roku w całym segmencie tygodników opinii nastąpił pewnien spadek sprzedaży, miały m.in. nowe inicjatywy redakcyjne "Polityki". Hitami sprzedażowymi były dołączone do "Polityki" dodatki specjalne: Książeczka do apteczki - pierwszy w Polsce przewodnik po najpopularniejszych lekach i przygotowany na wakacje Niezbędnik inteligenta - zestaw tekstów, które pozwalały nadrobić całoroczne zaległości w lekturze. Tradycyjnie dobrze sprzedawały się wydania z innymi dodatkami istniejącymi już od kilku lat: Lista 500, Ściąga z polityki, Ranking wyższych uczelni.
"Polityka" wprowadziła też na swoje łamy nowe działy i rubryki. Afisz kulturalny rozszerzono do czterech kolumn, wprowadzono co dwa tygodnie rubrykę Style, dziesięć tygodni trwał cykl dokumentalny
Alfabet mafii we współpracy z TVN, a w cyklu Poznajmy się publicyści dziennikarze
i pisarze państw "Piętnastki" przedstawiali polskim czytelnikom swoje społeczeństwa.
Dołącz do dyskusji: Polityka i Newsweek "łeb w łeb"