Polsat Sport liderem kanałów sportowych
Najchętniej oglądanym kanałem sportowym w 2009 roku jest PolsatSport. Stacji przypadło 0,76 proc. udziału w rynku - wynika zdanych AGB Nielsen Media Research dla Wirtualnemedia.pl.
Druga pozycja przypada kanałowi Eurosport z 0,60 proc. udziału wrynku. Na podium znalazł się także TVP Sport z 0,27 proc. udziału wrynku.
Wirtualnemedia.pl | 2009* | 2008* |
kanały sportowe | SHR | SHR |
Polsat Sport | 0,76% | 0,59% |
Eurosport | 0,60% | 0,60% |
TVP Sport** | 0,27% | 0,07% |
Polsat Sport Extra | 0,20% | 0,18% |
Canal+ Sport | 0,12% | 0,11% |
Eurosport 2 | 0,04% | 0,05% |
Extreme | 0,04% | 0,04% |
Sportklub | 0,03% | 0,01% |
DSF | 0,01% | 0,01% |
Wśród widzów między 16 a 49 rokiem liderem pozostajePolsat Sport, który notując 0,71 proc. udziału poprawiłswój wynik w porównaniu do analogicznego okresu przed rokiem (0,64proc.). Udziały spadły Eurosportowi oraz Polsatowi SportExtra.
Wirtualnemedia.pl | 2009* | 2008* |
kanały sportowe | SHR 16-49 | SHR 16-49 |
Polsat Sport | 0,71% | 0,64% |
Eurosport | 0,50% | 0,62% |
TVP Sport** | 0,24% | 0,05% |
Polsat Sport Extra | 0,17% | 0,20% |
Canal+ Sport | 0,16% | 0,13% |
Extreme | 0,06% | 0,05% |
Eurosport 2 | 0,05% | 0,06% |
Sportklub | 0,04% | 0,02% |
DSF | 0,01% | 0,01% |
Cennikowo najwięcej zarobił Polsat Sport. Wpływy stacji wyniosłyokoło 30 mln złotych, przed rokiem było to 120 mln złotych (wówczas kanał pokazywał jednak EURO).
porównanie wpływów reklamowych w zł | ||
kanały sportowe | 2009* | 2008* |
Polsat Sport | 29 652 335 | 120 426 995 |
Polsat Sport Extra | 14 109493 | 16 040040 |
Canal+ Sport | 8 462 220 | 7 284 422 |
TVP Sport** | 2 175615 | 1 448415 |
*dane od stycznia do 13 września 2008/2009 r.
** kanał dostępny w klienckich bazach danych w okresie od 1kwietnia 2008. Zaprezentowano wyniki 01/04/2008 - 13/09/2008 i01/04/2009 - 13/09/2009
Dołącz do dyskusji: Polsat Sport liderem kanałów sportowych