Polsat Sport liderem, spory wzrost widowni TVP Sport
Polsat Sport był liderem oglądalności wśród stacji sportowych wpierwszym półroczu br. Największy wzrost widowni zanotował jednakkanał TVP Sport - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl.
Średnia widownia lidera zestawienia, czyli PolsatuSport w pierwszych sześciu miesiącach 2009 roku wyniosła40,6 tys. osób i była o 14 proc. wyższa niż w analogicznym okresieub.r. Wzrósł też udział stacji z 0,60 do 0,66 proc. - wynika zdanych AGB Nielsen Media Research przygotowanychdla portalu Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu uplasował się Eurosport,który zanotował wzrost oglądalności o 4 proc. do 36 tys. widzów,ale jego udział w rynku spadł o 0,01 pkt. proc. do 0,58 proc.
Trzecią lokatę w rankingu zajęła stacja Polsat Sport Extra. Jejwidownia w I półroczu wyniosła 10,9 tys. osób i była o 1 proc.wyższa niż rok temu, udział w rynku natomiast pozostał bez zmian napoziomie 0,18 proc. Stacja utrzymała oglądalność, mimo że w czerwcuub.r. jej wyniki znacząco podniosły transmisje meczów MistrzostwEuropy w piłce nożnej (wtedy stację oglądało średnio 30 tys. widzówprzy 0,58-proc. udziale w rynku).
Na czwarta pozycję awansował TVP Sport, który wpierwszych sześciu miesiącach br. śledziło 9,7 tys. widzów, a jegoudział wynosił 0,16 proc. To oznacza wzrost widowni aż o 261 proc.,a udziału w rynku - o 0,11 pkt. proc., ale dane zeszłorocznedotyczą wyłącznie maja i czerwca 2008 roku, bo wcześniej stacja niebyła monitorowana. Dane pokazują też jednak, że to szczególnie odkwietnia br. nastąpił znaczący wzrost oglądalności TVP Sport, cowiąże się zapewne z powiększeniem wiosną zasięgu o Cyfrowy Polsat(kanał testowo był dostępny dla wszystkich abonentów, od wczorajjest tylko w opcji Sport) i Cyfrę+.
Piąta lokata przypadła stacji Canal+ Sport,której widownia wyniosła 7,9 tys. osób (wzrost o 21 proc.), audział w rynku - 0,13 proc. (do góry o 0,02 pkt proc.). Dalejuplasowały się: Extreme Sports Channel, Eurosport 2 (jako jedynazanotowała spadek zarówno oglądalności jak i udziału) i Sportklub.Zestawienie zamyka kanał ESPN Classic Sport.
Wszyscy 4+ | ||||
I półrocze 2009 | I półrocze 2008 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
Polsat Sport | 40 611 | 0,66% | 35 763 | 0,60% |
Eurosport | 36 017 | 0,58% | 34 595 | 0,59% |
Polsat Sport Extra | 10 886 | 0,18% | 10 784 | 0,18% |
TVP Sport* | 9 745 | 0,16% | 2 702 | 0,05% |
Canal+ Sport | 7 879 | 0,13% | 6 533 | 0,11% |
Extreme Sports | 2 449 | 0,04% | 2 214 | 0,04% |
Eurosport 2 | 2 155 | 0,03% | 3 047 | 0,05% |
Sportklub | 1 886 | 0,03% | 919 | 0,02% |
ESPN Classic** | 745 | 0,01% | - | - |
TVP Sport | Wszyscy 4+ | 16-49 | Mężczyźni 4+ | ||
Rok | Miesiąc | AMR | SHR % | ||
2008 | maj | 2 589 | 0,05% | 0,05% | 0,09% |
2008 | czerwiec | 2 818 | 0,05% | 0,04% | 0,09% |
średnia | 2702 | 0,05% | 0,05% | 0,09% | |
2009 | styczeń | 7 067 | 0,10% | 0,10% | 0,16% |
2009 | luty | 6 335 | 0,09% | 0,09% | 0,14% |
2009 | marzec | 5 389 | 0,08% | 0,07% | 0,13% |
2009 | kwiecień | 10 127 | 0,18% | 0,16% | 0,30% |
2009 | maj | 13 220 | 0,24% | 0,21% | 0,40% |
2009 | czerwiec | 16 222 | 0,30% | 0,27% | 0,47% |
średnia | 9745 | 0,16% | 0,14% | 0,25% |
W grupie komercyjnej (16-49) pierwsze dwamiejsca zestawienia były takie same jak w grupie 4+, zmiana byłajednak na trzecim, gdzie znalazła się stacja Canal+ Sport, zaśPolsat Sport Extra uplasował się na pozycji czwartej. Łączny udziałstacji sportowych wyniósł tutaj 1,73 proc. i był o 0,09 pkt. proc.niż u ogółu widzów.
16-49 | ||||
I półrocze 2009 | I półrocze 2008 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
Polsat Sport | 15 866 | 0,60% | 16 527 | 0,66% |
Eurosport | 13 468 | 0,51% | 15 596 | 0,62% |
Canal+ Sport | 4 458 | 0,17% | 3 300 | 0,13% |
Polsat SportExtra | 3 924 | 0,15% | 5 312 | 0,21% |
TVP Sport* | 3 815 | 0,14% | 1 061 | 0,05% |
Extreme Sports | 1 586 | 0,06% | 1 425 | 0,06% |
Sportklub | 1 110 | 0,04% | 480 | 0,02% |
Eurosport 2 | 1 082 | 0,04% | 1 535 | 0,06% |
ESPN Classic** | 384 | 0,02% | - | - |
Pierwsza trójka rankingu wśród wyłącznie męskiejwidowni była taka sama jak w grupie wszystkich widzów.Zdecydowanie wyższy był jednak ich udział w rynku, bo dlawszystkich analizowanych stacji wyniósł 2,86 proc.
Mężczyźni 4+ | ||||
I półrocze 2009 | I półrocze 2008 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
Polsat Sport | 29 087 | 1,05% | 25 115 | 0,96% |
Eurosport | 23 966 | 0,87% | 23 122 | 0,89% |
Polsat Sport Extra | 7 991 | 0,29% | 7 533 | 0,29% |
TVP Sport* | 6 991 | 0,25% | 2 070 | 0,09% |
Canal+ Sport | 5 868 | 0,21% | 4 598 | 0,18% |
Extreme Sports | 1 618 | 0,06% | 1 411 | 0,05% |
Eurosport 2 | 1 550 | 0,06% | 2 094 | 0,08% |
Sportklub | 1 314 | 0,05% | 1 314 | 0,05% |
ESPN Classic** | 528 | 0,02% | - | - |
Wśród 20 najpopularniejszych programowychsportowych z kanałów tematycznych na pierwszym miejscuznalazła się transmisja z konkursu skoków narciarskich w Vancouver,pokazana przez Eurosport 25 stycznia br. Obejrzało ja 715 tys.widzów. Ogółem w topie Polsat Sport umieścił 11 pozycji, Eurosport- osiem, a TVP Sport - jedną.
Top 20 programów sportowych | Wszyscy 4+ | |||
Pozycjaprogramowa | Stacja | Data | AMR | SHR % |
W.CUP /SKI JUMPING/ | Eurosport | 25-01-2009 | 714 632 | 4,12% |
STUDIO SPORT | Polsat Sport | 28-02-2009 | 588 359 | 4,72% |
GALA BOKSU ZAWODOWEGO /SPORT/ | Polsat Sport | 28-02-2009 | 552 498 | 4,09% |
SIATKARSKA LIGAMISTRZOW | Polsat Sport | 04-03-2009 | 513 369 | 3,46% |
W.CUP /BIATHLON/ | Eurosport | 22-03-2009 | 503 826 | 3,93% |
W.CH /CROSS-COUNTRYSKIING/ | Eurosport | 21-02-2009 | 457 239 | 5,65% |
W.CH /SKI JUMPING/ | Eurosport | 21-02-2009 | 415 148 | 4,08% |
W.CH /BIATHLON/ | Eurosport | 15-02-2009 | 407 042 | 3,70% |
LIGA SWIATOWA SIATKOWKI /TRANS. SPORT./ | Polsat Sport | 27-06-2009 | 392 115 | 5,28% |
W.CUP /ALPINE SKIING/ | Eurosport | 13-02-2009 | 388 151 | 3,14% |
W.CUP /CROSS - COUNTRY SKIING/ | Eurosport | 21-03-2009 | 331 275 | 3,76% |
LIGA MISTRZYN /SIATKOWKA TRANS. MECZU/ | Polsat Sport | 05-03-2009 | 314 815 | 2,23% |
CHALLENGE CUP /SIATKOWKA TRANS. MECZU/ | Polsat Sport | 22-03-2009 | 293 482 | 2,07% |
ELIMINACJEMISTRZOSTW EUROPY W PILCE RECZNEJ /TRANSM. MECZU/ | Polsat Sport | 20-06-2009 | 270 461 | 3,89% |
PUCHAR KONFEDERACJI-MECZ PILKINOZNEJ | TVP Sport | 28-06-2009 | 266 478 | 2,98% |
PLUS LIGA /SIATKOWKA/ | Polsat Sport | 06-02-2009 | 259 108 | 1,78% |
MECZ TOWARZYSKI SIATKOWKI /TRANSMISJA/ | Polsat Sport | 06-06-2009 | 258 277 | 2,51% |
W.CUP /NORDICCOMBINED SKII/ | Eurosport | 03-01-2009 | 257 837 | 3,39% |
FINAL PUCHARU POLSKI W SIATKOWCE /TRANSMISJA/ | Polsat Sport | 07-03-2009 | 257 312 | 1,81% |
MISTRZOSTWA SWIATA WHOKEJU NA LODZIE | Polsat Sport | 14-04-2009 | 239 045 | 1,80% |
W zestawieniu znalazły się tylko te kanały sportowe, któremonitorowane przez AGB Nielsen Media Research i których daneinstytut udostępnia publicznie.
* - dane TVP Sport z 2008 roku dotyczą wyłącznie maja iczerwca
** - dane ESPN Classic z 2009 roku dotyczą wyłącznie marca,kwietnia, maja i czerwca. W 2008 roku stacja nie byłamonitorowana.
Dołącz do dyskusji: Polsat Sport liderem, spory wzrost widowni TVP Sport