SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polsat wyprzedził TVN, atak sieci komórkowych

Telewizyjne wydatki reklamowe maj 2007: Najwięcej zarobił Polsat - reklamodawcą numer jeden Unilever, ofensywa sieci Plus, Orange i Era.

Telewizja Polsat zwiększyła w maju 2007 r. cennikowe wpływy netto z reklam do 235 619 847 zł, czyli o 16,3 proc. wobec analogicznego okresu 2006. Pozwoliło to stacji należącej do Zygmunta Solorza-Żaka awansować na pierwszą pozycję w rankingu najlepiej zarabiających z reklamy telewizyjnej – wynika z danych firmy TNS OBOP przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl (dane powstałe na podstawie oficjalnych cenników, nie obejmują rabatów). 

Na drugie miejsce spadła telewizja TVN, która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 213 684 277 zł (3,5 proc. więcej niż w maju 2006 roku).

Na kolejnej pozycji znalazła się TVP1, która zarobiła 165 396 175 zł (wzrost o 22,9 proc.) a czwarta 'Dwójka' – 119 866 870 zł (wzrost o 5,5 proc.).
 
Na piątym miejscu uplasowała się telewizja Polsat Sport, która ma większe wpływy reklamowe niż takie stacje jak TV4 czy TVN24.


V 2007 ZMIANA
Polsat 235 619 847 zł 16,3%
TVN 213 684 277 zł 3,5%
TVP1 165 396 175 zł 22,9%
TVP2 119 866 870 zł 5,5%
Polsat Sport 28 348 400 zł X*
TV4 19 481 342 zł 29,8%
TVN 24 18 189 353 zł 81,1%
MTV Polska 17 299 855 zł 12,8%
AXN 15 009 906 zł X*
VIVA Polska 14 065 050 zł 81,1%
Tele 5 11 794 960 zł -2,8%
Cartoon Network 11 186 880 zł 36,1%
Jetix 10 871 867 zł -5,8%
TVN Siedem 9 996 383 zł -16,5%
TVP3 9 987 020 zł 39,8%
Discovery 8 833 845 zł -5,1%
4fun TV 8 775 920 zł X*
Polsat Zdrowie i Uroda 7 605 811 zł X*
TV Puls 6 585 587 zł X*
VH1 Polska 6 402 725 zł X*


V 2006
TVN 206 554 880 zł
Polsat 202 574 045 zł
TVP1 134 625 330 zł
TVP2 113 589 918 zł
MTV Polska 15 343 427 zł
TV4 15 004 566 zł
Tele 5 12 136 083 zł
TVN Siedem 11 966 521 zł
Jetix 11 543 346 zł
TVN 24 10 045 331 zł
Discovery 9 306 865 zł
Cartoon Network 8 222 080 zł
VIVA Polska 7 766 071 zł
TVP3 7 145 441 zł
ZigZap 6 128 577 zł
TVN Turbo 4 977 791 zł
Hallmark 4 409 549 zł
National Geographic Channel 4 035 745 zł
Zone Club 3 590 401 zł
Animal Planet 2 730 510 zł

X* - rok wcześniej stacja znajdowała się poza TOP20             
* - powyższy ranking uwzględnia stacje wprowadzone przez TNS OBOP do monitoringu reklamowego w marcu 2007 (AXN, TV Puls, Vh1, 4fun.TV, Kino Polska, MiniMini, Polsat Sport, Polsat Zdrowie i Uroda, Zone Europe).

          
Unilever-Bestfoods, Polkomtel, PTK Centertel, PTC i Nestle Polska - to firmy, które przeznaczyły najwięcej na reklamę w telewizji w maju 2007 r. Na dziewiętnastym miejscu znalazła się firma P4, właściciel nowej sieci komórkowej Play (debiut na rynku 16.03.2007).

Wydatki reklamowe TOP20 reklamodawców*


V 2007
UNILEVER - BESTFOODS 62 450 319 zł
POLKOMTEL S.A. (Plus i Sami Swoi) 33 319 607 zł
PTK CENTERTEL (Orange) 27 463 046 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA 26 910 465 zł
NESTLE POLSKA SP. Z O.O. 26 697 935 zł
DANONE 23 767 896 zł
PROCTER & GAMBLE 19 679 567 zł
GRUPA ŻYWIEC S.A. 18 295 108 zł
L`OREAL POLSKA 17 795 254 zł
HENKEL 16 195 362 zł
MASTER FOODS POLSKA 15 517 115 zł
KOMPANIA PIWOWARSKA S.A. 14 766 825 zł
US PHARMACIA 14 593 016 zł
ZBYSZKO 14 119 585 zł
NIVEA POLSKA S.A. 12 542 821 zł
GILLETTE POLAND S.A. 11 908 294 zł
COCA - COLA COMPANY 11 493 315 zł
AGORA S.A. 9 990 142 zł
P4 SP. Z O.O. 9 842 921 zł
RECKITT BENCKISER 9 767 520 zł

V 2006
UNILEVER - BESTFOODS 49 583 906 zł
PROCTER & GAMBLE 27 470 611 zł
NESTLE POLSKA SP. Z O.O. 27 433 016 zł
GRUPA ŻYWIEC S.A. 22 722 762 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA 21 541 516 zł
DANONE 15 961 201 zł
HENKEL 15 515 130 zł
L`OREAL POLSKA 14 231 246 zł
AXEL SPRINGER POLSKA 14 218 636 zł
POLKOMTEL S.A. 13 224 340 zł
NIVEA POLSKA S.A. 12 083 478 zł
PTK CENTERTEL 11 451 595 zł
AGROS NOVA 11 335 741 zł
COCA - COLA COMPANY 10 603 171 zł
TELEKOMUNIKACJA POLSKA S.A. 9 669 149 zł
MASPEX WADOWICE 9 235 840 zł
KRAFT FOODS 9 194 445 zł
RECKITT BENCKISER 8 423 301 zł
US PHARMACIA 7 978 466 zł
MASTER FOODS POLSKA 7 424 013 zł

* część wzrostów może być konsekwencją pojawienia się w monitoringu reklamowym TNS OBOP nowych stacji tematycznych

Dołącz do dyskusji: Polsat wyprzedził TVN, atak sieci komórkowych

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl