SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polsat wyprzedził TVN, TVN24 zanotowała wzrost o 124 proc.

W listopadzie największe wpływy z reklam wśród stacji telewizyjnych zanotował Polsat - 304,3 mln zł, czyli o 47,2 proc. więcej niż rok wcześniej, zaś TVN spadł na drugie miejsce. Na czele kanałów tematycznych znalazła się TVN24. Reklamodawcą numer jeden Procter&Gamble.

W listopadzie największe cennikowe wpływy z reklam wśród stacji telewizyjnych zanotowała telewizja Polsat - 304,3 mln zł, czyli o 47,2 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2006 r. Pozwoliło to stacji należącej do Zygmunta Solorza-Żaka awansować na pierwszą pozycję w rankingu najlepiej zarabiających z reklamy telewizyjnej - wynika z danych firmy TNS OBOP przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl (dane powstałe na podstawie oficjalnych cenników, nie obejmują rabatów).

Na drugim miejscu znalazła się telewizja TVN, która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 269,6 mln zł (0,1 proc. mniej niż w listopadzie 2006 r.).

Na trzecim miejscu uplasowała się stacja TVP1 z kwotą 163,9 mln zł, o 5,1 proc. wyższą niż rok wcześniej.

Natomiast TVP2 - czwarta w rankingu - odnotowała spadek wpływów z reklam z poziomu 129,1 mln zł do 114,5 mln zł.

Pierwszą piątkę zamknął TV4 z kwotą 29,5 mln zł, czyli o 59,8 proc. wyższą niż rok wcześniej.

Na szóstym miejscu uplasował się TVN24 z kwotą 24,2 mln zł, który zarobił najwięcej spośród wszystkich kanałów tematycznych.


XI 2007 ZMIANA
Polsat 304 313 127 zł 47,2%
TVN 269 676 760 zł -0,1%
TVP1 163 975 608 zł 5,1%
TVP2 114 572 191 zł -11,3%
TV4 29 503 360 zł 59,8%
TVN 24 24 241 932 zł 124,4%
Polsat Sport 21 151 900 zł X*
Jetix 19 764 109 zł 28,2%
MTV Polska 18 833 665 zł 1,3%
TV Puls 16 531 659 zł X*
VIVA Polska 14 853 230 zł 38,0%
TVN Siedem 14 498 301 zł 23,8%
Cartoon Network 14 354 210 zł 58,9%
Discovery 11 872 090 zł 29,6%
Tele 5 10 944 094 zł -15,3%
AXN 10 813 265 zł X*
TVP INFO 10 416 810 zł 44,7%
Polsat Zdrowie i Uroda 7 605 154 zł X*
4fun TV 6 800 212 zł X*
VH1 Polska 6 704 925 zł X*



XI 2006
TVN 269 999 645 zł
Polsat 206 708 845 zł
TVP1 155 962 873 zł
TVP2 129 162 566 zł
TVN 24 19 488 731 zł
MTV Polska 18 590 205 zł
TV4 18 467 826 zł
Jetix 15 421 853 zł
Tele 5 12 918 963 zł
TVN Siedem 11 708 539 zł
VIVA Polska 10 763 625 zł
Discovery 9 160 810 zł
Cartoon Network 9 031 080 zł
TVP INFO 7 197 622 zł
TVN Style 6 110 274 zł
National Geographic Channel 5 476 883 zł
ZigZap 5 357 970 zł
TVN Turbo 4 226 151 zł
Hallmark 3 698 644 zł
Animal Planet 3 533 800 zł

X - rok wcześniej stacja znajdowała się poza TOP20
* - powyższy ranking uwzględnia stacje wprowadzone przez TNS OBOP do monitoringu reklamowego w marcu 2007 (AXN, TV Puls, Vh1, 4fun.TV, Kino Polska, MiniMini, Polsat Sport, Polsat Zdrowie i Uroda, Zone Europe)

Top 20 reklamodawców
Procter & Gamble, Unilever-Bestfoods i Polkomtel to firmy, które przeznaczyły najwięcej na reklamę w telewizji w październiku 2007 r.


XI 2007
PROCTER & GAMBLE 41 430 970 zł
UNILEVER - BESTFOODS 33 720 018 zł
POLKOMTEL 32 162 285 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA 31 001 572 zł
FERRERO POLSKA 24 759 727 zł
TELEKOMUNIKACJA POLSKA 21 309 759 zł
DANONE 21 070 978 zł
US PHARMACIA 19 502 422 zł
NESTLE POLSKA 19 034 056 zł
HENKEL 18 053 709 zł
P4 17 451 759 zł
PTK CENTERTEL 16 881 733 zł
GLAXOSMITHKLINE 16 718 833 zł
L`OREAL POLSKA 16 401 743 zł
COLGATE - PALMOLIVE 14 715 415 zł
TV PROMOTION GROUP 14 656 405 zł
RECKITT BENCKISER 14 317 025 zł
KOMPANIA PIWOWARSKA 13 224 385 zł
MATTEL POLAND 12 028 053 zł
NIVEA POLSKA 11 947 957 zł


XI 2006
UNILEVER - BESTFOODS 34 835 485 zł
NESTLE POLSKA 29 286 249 zł
PROCTER & GAMBLE 28 879 036 zł
L`OREAL POLSKA 25 031 528 zł
FERRERO POLSKA 22 236 329 zł
US PHARMACIA 21 760 981 zł
POLKOMTEL 19 588 460 zł
GLAXOSMITHKLINE 19 377 142 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA 19 248 701 zł
DANONE 17 959 997 zł
HENKEL 15 965 623 zł
MASPEX WADOWICE 15 797 246 zł
TELEKOMUNIKACJA POLSKA 14 965 460 zł
CADBURY POLAND 13 151 100 zł
MASTER FOODS POLSKA 12 501 733 zł
KRAFT FOODS 12 126 680 zł
PTK CENTERTEL 11 690 259 zł
KOMPANIA PIWOWARSKA 11 002 745 zł
NIVEA POLSKA 10 993 944 zł
GILLETTE POLAND 9 202 815 zł

Dołącz do dyskusji: Polsat wyprzedził TVN, TVN24 zanotowała wzrost o 124 proc.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl