Polska reklama urosła o 16 proc., Unilever wydał najwięcej
W Polsce na reklamę w mediach tradycyjnych wydano w ub.r. niecałe 16 proc. więcej niż rok wcześniej. Największym marketerem był Unilever Polska, który zwiększył swój budżet reklamowy o 24 proc.
Z cennikowych danych przygotowanych przez Kantar Media (dawniej Expert Monitor) wynika, że w 2010 roku na reklamę w telewizji, radiu, prasie, kinach i na outdoorze wydano w Polsce 23,77 mld zł. Oznacza to wzrost o dokładnie 15,97 proc. w porównaniu do 2009 roku. 10 największych marketerów zwiększyło swoje budżety reklamowe jeszcze bardziej – o 27,8 proc.
Zdecydowanie największy reklamodawca na polskim rynku – Unilever – na reklamę w mediach tradycyjnych przeznaczył o 24,2 proc. więcej niż rok wcześniej. Taki sam wzrost wydatków reklamowych zanotował Polkomtel. Jeszcze bardziej swoje budżety reklamowe zwiększyły Procter & Gamble DS Polska (o 31,2 proc.) i Danone (o 29,5 proc.). Jednocyfrowy wzrost tych wydatków zanotowały za to L'Oreal Polska (2 proc.), PTK Centertel (5,9 proc.) i US Pharmacia (9,5 proc.)
Cennikowe wydatki reklamowe (telewizja, radio, prasa, kina, outdoor) | ||
2010 | 2009 | |
Unilever Polska | 939 384 774 zł | 756 458 774 zł |
Polkomtel | 712 772 937 zł | 573 991 272 zł |
PTK Centertel | 567 239 471 zł | 535 432 541 zł |
Procter & Gamble DS Polska | 557 562 414 zł | 424 930 582 zł |
Polska Telefonia Cyfrowa | 508 641 372 zł | 434 733 986 zł |
L'Oreal Polska | 484 340 327 zł | 474 639 019 zł |
Nestlé Polska | 465 287 813 zł | 386 545 370 zł |
Aflofarm Farmacja Polska | 402 648 160 zł | - |
Danone | 364 987 973 zł | 282 170 385 zł |
US Pharmacia | 344 387 785 zł | 314 639 744 zł |
10 największych reklamodawców | 5 347 255 036 zł | 4 183 541 673 zł |
Wszyscy reklamodawcy | 23 772 607 929 zł | 20 499 614 929 zł |
Dołącz do dyskusji: Polska reklama urosła o 16 proc., Unilever wydał najwięcej