Polskie Radio w ramach akcji #Zostańwdomu zachęca do słuchania podcastów
W związku z epidemią koronawirusa Polskie Radio zdecydowała się na zmianę ramówek. Publiczna rozgłośnia zachęca też do słuchania podcastów, w ofercie znalazły się wywiady, bajki czy audycje poradnicze.
W ofercie Polskiego Radia znalazło się kilkadziesiąt rodzajów podcastów związanych z tematami polityki, gospodarki, kultury, psychologii, nauki, filozofii, a także bajki i opowieści dla dzieci.
Podcasty są dostępne na platformie podcasty.polskieradio.pl oraz w wersji mobilnej na smartfony. Znajdują się tam treści pochodzące z anten Polskiego Radia, jak i dostępne wyłącznie w internecie.
Słuchacze Jedynki mogą odtwarzać m.in. „Cztery pory roku”, historyczne: „Niepodległa – dzień po dniu”, „Polscy władcy i królowie”, „Ludzie Niepodległości”, „Historia żywa”, edukacyjne - „Eureka” czy kulturalne - „Czytam, bo lubię”.
W ofercie Dwójki są m.in. „Zapiski ze współczesności”, „Goście Dwójki”, „Wszystkie podróże” Urszuli Dudziak czy rozmowy o powstającym właśnie filmie „25 lat niewinności. Sprawa Tomka Komendy” Jana Holoubka.
Radiowa Trójka udostępnia m.in. „Puls Trójki”, „Śniadanie w Trójce” dotyczące polityki, audycje kulturalne: „ABC Popkultury”, „Adamski seryjny”, „Historie jak z książki”.
Czwórka oferuje w formie podcastów: „Ach! Azja!”, „Stacja USA”, „Technologie 4.0”, „Strefa gamingu”, „Strefa prywatna” czy „Rejon Ruchu”.
Z kolei Polskie Radio Chopin zaprasza do słuchania: „Dzieje serca Fryderyka Chopina” i „O burzliwej historii jednego z najsłynniejszych pomników w Polsce i jego niezwykłym twórcy Wacławie Szymanowskim”.
Polskie Radio Dzieciom oferuje m.in. bajki takie jak „Calineczkę” J.Ch. Andersena czy przygody „Smoka Adasia” oraz cykl dla rodziców: „Wystarczająco dobra mama”.
Swoje podcasty uruchomiły również Polskie Radio dla Zagranicy i Radiowe Centrum Kultury Ludowej.
Z oferty podcastów mogą korzystać zarówno użytkownicy laptopów, jak i smartfonów, wyszukanie konkretnego podcastu jest możliwe zarówno z poziomu preferowanej anteny, jak i według ulubionej kategorii.
Każdy zalogowany użytkownik po zalogowaniu się do platformy może stworzyć własną listę z ulubionymi podcastami i dostosować je do różnych czynności – np. do pracy, relaksu czy biegania.
Liderem RMF FM
W Polskim Radiu dyrektor - redaktor naczelny zarabiał przeciętnie 16 148 zł miesięcznie, kierownik redakcji - 12 036 zł, rzecznik prasowy - 12 132 zł, redaktor wydawca - 10 545 zł, a spiker-lektor - 3 978 zł (wszystkie kwoty brutto). Członkowie zarządu mieli podpisane kontrakty menedżerskie, a odwołanemu w sierpniu ub.r. prezesowi Jackowi Sobali wypłacono odszkodowanie za konkurencyjność.
W 2019 roku średni dzienny zasięg radia wyniósł 72,2 proc. Z kolei średni dobowy czas słuchania wyniósł 269 minut. Liderem rynku było radio RMF FM.
Dołącz do dyskusji: Polskie Radio w ramach akcji #Zostańwdomu zachęca do słuchania podcastów